گوشت  گوسفندی ۵ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: با افزایش تقاضا، طی۲ روز اخیر، قیمت گوشت گوسفندی در بازار حدود ۵ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش اگزیم نیوز، علی اصغر ملکی با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت کوسفندی طی روزهای اخیر اعلام کرد: همواره با پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان در روزهای پایانی هر ماه، تقاضا برای خرید گوشت در بازارافزایش می یابد.

وی ادامه داد: از طرفی افزایش قاچاق گوشت نیز در مرزهای غربی به رشد قیمت این محصول استراتژیک خانواده ها دربازار کمک می کند.

ملکی با تاکید بر نحوه عرضه گوشت زنده در بازار، افزود: از آنجا که طی روزهای اول ماه فروش گوشت در بازار روند افزایشی  به خود می گیرد؛ لذا دامداران نیز عرضه گوشت زنده خود را به بازار برای کشتار، به روزهای پایانی ماه موکول کرده اند تا با قیمت بالاتری دام خود را بفروش برسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران از افزایش قاچاق گوشت در مرزهای غربی خبر داد و گفت: مبارزه با قاچاق گوشت کار اتحادیه ها نیست، بلکه اطلاع رسانی در این خصوص وظیفه ما است تا نهادها و سازمان های مسئول با هرگونه قاچاق گوشت زنده در مرزهای شرقی و یا غربی کشور مقابله کند.

وی گفت: قاچاق دام زنده از طریق مرزهای شرقی کشور تاثیر جزیی بر قیمت آن در بازار دارد اما قاچاق آن در مرزهای غربی فورا بر افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار های داخلی به خصوص بازار تهران بسیار تاثیرگذار است.

قابل ذکر است؛ هم اکنون قیمت گوشت زنده گوسفندی در تهران هم اکنون ۵۵ هزار تومان و در شهرستان ها حدود ۵۲ هزار تومان است که اگر این گوشت به کشور عراق قاچاق شود در آن طرف مرزها قاچاقچیان ۱۲۰ هزار تومان دام زنده را عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران، تصریح کرد: قیمت گوشت زنده گوسفندی در تهران هم اکنون ۵۵ هزار تومان و در شهرستانها حدود ۵۲ هزار تومان است که اگر این گوشت به کشور عراق قاچاق شود در آن طرف مرزها قاچاقچیان ۱۲۰ هزار تومان دام زنده را می خرند.

ملکی خاطرنشان کرد: قیمت شقه گوسفندی مرغوب در بازار هم اکنون ۱۱۰ هزار تومان است و قیمت گوشت ران گوسفندی مناسب نیز در بازار بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان در نوسان است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اظهار داشت: در صورتی که این روزها شقه گوسفندی بدون دنبه به مصرف کنندگان ۱۰۰ هزار تومان عرضه شود این به نفع خریداران است، زیرا با توجه به قیمت ۵۵ هزار تومانی دام زنده هم اکنون شقه گوسفندی باید ۱۱۰ و یا حداقل ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشته باشد.

ملکی با بیان اینکه ما همواره با صادرات دامزنده به کشورهای همسایه مخالف هستیم گفت: در این شرایط اقتصادی به هرمیزانی دام زنده به کشورهای همسایه صادر شود قیمت گوشت قرمز را در کشور افزایش خواهد داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر باز شدن تالارهای پذیرایی نیز بر افزایش تقاضا در بازار گوشت تاثیرگذار بوده و با تقاضای مصرف قیمت آن نیز در ۲ روز اخیر ۵ هزار تومان رشد داشته است.

رئیس اتحادیه توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران با اشاره به مقرون به صرفه بودن واردات گوشت قرمز گفت: با توجه به قیمت دلار در بازار، واردات گوشت قرمز اصلا صرفه اقتصادی ندارد و با هرگونه قاچاق گوشت نیز باید به شدت برخورد شود.

کد خبر 40091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =