مواد اولیه تولید لوازم آشپزخانه فلزی به دست تولیدکنندگان برسد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی گفت: تولیدکنندگان و فروشندگان این صنف تقاضا دارند تا موانع تهیه مواد اولیه شامل آهن،آلومینیوم، مس و پلاستیک رفع و با قاچاق کالا به شدت برخورد شود.

به گزارش اگزیم نیوز، حسن حسنی سفیدآبادی فراهانی، با اشاره به وضعیت فعالیت اعضای این صنف، گفت: حدود ۱۸۰۰ عضو داریم که در حوزه لوازم فلزی آشپزخانه از قاشق و چنگال تا کلیه وسایلی که با تفلون و چدن ساخته می شود را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: تا دو سال پیش حدود ۸۰ درصد محصولات که در بازار عرضه می شد خارجی بود؛ اما با پیگیری و مسدود شدن مبادی ورودی کالاهای خارجی و بخصوص ورودی های قاچاق امروز صد درصد محصولاتی که در بازار عرضه می شود، کاملا ایرانی است. البته قدرت تولید ما به شکلی نیست که همه نیازهای مصرف کنندگان را برآورده کند اما در حال حاضر جوابگوی درخواست های مشتریان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی با اشاره به بالا بودن کیفیت محصولات داخلی، گفت: بیشترین واردات ما از کشور چین بوده اما باید اذعان کرد که بسیاری از محصولاتی که در داخل تولید می شود از محصولات کشورهایی همچون چین بهتر است

فراهانی با اشاره به اینکه استقبال مردم نیز از کالاهای ایرانی بیشتر از کالاهای خارجی است، افزود: کیفیت بالا و ضمانت کالا و خدمات پس از فروش باعث شده تا مردم خرید کالای ایرانی را به خرید کالای خارجی که هیچ پشتوانه ای ندارد، ترجیح بدهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی با اشاره به اینکه گسترش ویروس کرونا بر روی این صنف مانند اصناف دیگر نیز تاثیر گذاشته است، افزود: این صنف از کرونا زیاد آسیب ندیده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان مشکلی به نام قاچاق کالا وجود دارد، افزود: در سال های گذشته اگر کالایی وارد می شد واردکننده تلاش می کرد تا جنس باکیفیت را که برند معتبری دارد، وارد کند اما امروز ما شاهد هستیم که متاسفانه اجناس درجه سه و بی کیفیت چینی وارد می شود.

فراهانی با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان، گفت: تولیدکنندگان فقط از دولت تقاضا دارند شرایطی را فراهم کنند که مواد اولیه شامل آهن، آلومینیوم، مس و پلاستیک به راحتی به دست تولیدکنندگان برسد و همچنین با قاچاق کالا به شدت برخورد شود.

وی ادامه داد: در دوره ای تولیدکنندگان بدون واسطه و براساس سهمیه ای که تعیین شده بود مواد اولیه مورد نیاز خود را از کارخانه های تولیدکننده تهیه می کردند اما امروز با قوانین جدید مواد اولیه وارد بورس می شود و مثلا تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه باید آلومینیوم مورد نیاز خود را از طریق بورس تهیه کنند که شامل افزایش قیمت می شود و همین مساله باعث افزایش قیمت محصول نهایی نیز شده است.

 

 

کد خبر 40092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =