معاون وزیر صمت: ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از تولید کشور اختصاص یافت

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار ارز ویژه با هدف حمایت و کمک به بخش تولید از سوی بانک مرکزی خبر داد.

«مهدی صادقی نیارکی»در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای صنعتی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات ارزی تولیدکنندگان در ۲ ماه گذشته برطرف شده و روند تخصیص و روش‌ های تامین ارز نیز گسترش یافته است.

به گفته او، در هشت ماه امسال از ۲۸ رشته فعالیت منتخب صنعتی در کشور، ۲۰ رشته از جمله لوازم خانگی رشد تولید داشته اند به طور مثال تولید یخچال فریزر ۲۸ درصد، لباسشویی ۵۸ درصد، تلویزیون ۶۰ درصد، لاستیک ۲۵ درصد و خودرو سواری ۲۶ درصد رشد داشته است.
صادقی نیارکی تصریح کرد: واحدهای تامین مواد اولیه به عنوان ریل قطار حرکت کرده و در ارتباط با واحدهای قطعه سازی و تولیدکننده، سبب رشد و تداوم زنجیره ارزش تولیدات صنعتی کشور خواهد شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید تحت برند و سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار وزارت صمت قرار دارد اما تقویت تولیدات داخلی از اولویت ‌های جدی این وزارتخانه بوده که در این زمینه هدف‌گذاری و شناسایی شرکت‌های پیشتاز نیز انجام شده است.
وی عنوان کرد: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت چهار زنجیره را هدف‌گذاری کرده که تولید لوازم خانگی یکی از آنها است و برای تامین مواد اولیه، توزیع محصول و تکمیل سبد نیز طراحی محصولات جدید و همچنین تحقیق و توسعه اقدامات لازم انجام خواهد داد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه امسال برنامه تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: در ۹ ماه سپری شده امسال تولید لوازم خانگی مطابق برنامه‌ریزی پیش رفته و رشد تولید در این بخش را شاهد هستیم.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ۶۰ درصد ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور فعال است که در صورت تقویت بخش تحقیق و توسعه و همچنین نظام تامین داخلی و خارجی درصد بهره‌برداری نیز افزایش می‌یابد.
صادقی نیارکی تصریح کرد: محدودیت واردات لوازم خانگی یکی از مشوق های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولیدکنندگان داخلی است تا بازار را در اختیار داشته باشند.
وی عنوان کرد: امروز همراه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی استان مرکزی در دستور کار قرار گرف که از سه واحد تولیدی در مامونیه و ساوه بازدید شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف از این بازدیدها را آشنایی با آخرین دستاوردها، زیرساخت‌ها و روند تولید عنوان کرد و گفت: رشد مثبت تولید در بیشتر واحدهای مورد بازدید مشهود است.

شهرستان ساوه با بهره مندی از ۶۰۰ کارخانه و اشتغال بیش از ۴۵ هزار نفر از قطب های صنعتی کشور به شمار می آید.

 

 

کد خبر 40099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =