برگشت شاخص کل به رقم ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بورس تهران در روز روز ۲۹ دی ماه به رقم شاخص کل در روز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ برگشت.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، از روز ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ بورس تهران شاهد افت بیشتر بازدهی شرکت های بزرگ در مقایسه با بازدهی شرکت های کوچک بود و شاخص کل به یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۲ واحد رسید که معادل شاخص کل در روز ۲۱ خرداد بود.

براساس گزارشی که معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده، ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات روز ۲۹ دی ماه به ۴۵۷۷ هزار میلیارد تومان رسید.

براساس این گزارش، بازدهی ماهانه بورس تهران در فروردین ماه ۳۶ درصد، در اردیبهشت ماه ۳۹ درصد، در خردادماه ۳۲ درصد، در تیرماه ۴۶ درصد، در مردادماه منفی ۸ درصد، در شهریورماه منفی ۸ درصد، در مهرماه منفی ۱۱ درصد، در آبان ماه منفی ۲ درصد، در آذرماه ۲ درصد و در دی ماه منفی ۲۰ درصد بوده است.

بازدهی منفی ۱۸.۷ درصدی شاخص کل در دی ماه

در یک ماهه منتهی به ۲۹ دی ماه شاخص کل بورس بازدهی منفی ۱۸.۷ درصدی داشته است. این در حالی است که بازدهی این شاخص از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان روز ۲۹ دی ماه برابر با ۱۲۴.۲ درصد بوده است.

با این حال شاخص کل هم وزن در ۳۰ روزه منتهی به ۲۹ دی ماه ۰.۰۴ درصد بوده و بازدهی یکساله آن ۱۴۶.۴ درصد بوده است.

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ در حالی که از ابتدای امسال تا پایان روز ۲۹ دی ماه ۲۶۱.۹ درصد بازدهی داشته ولی در یک ماهه منتهی به ۲۹ دی ماه، منفی ۲۷.۶ درصد بوده است.

شاخص صنعت نیز در یک ماهه منتهی به ۲۹ دی ماه بازدهی منفی ۱۹.۶ درصدی داشته ولی اگر این بازده را از ابتدای سال در نظر بگیریم، ۱۶۹.۶ درصد داشته است.

براساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، بازدهی شرکت های کوچک و متوسط در مقایسه با بازدهی شرکت های بزرگ طی یک ماهه اخیر بیشتر بوده است.

این گزارش خاطرنشان کرده است که میانگین قیمت هر سهم در آذرماه ۹۴۹ تومان بوده و این در حالی است که این میانگین در مردادماه امسال برابر با یک هزار و ۷۵۳ تومان بوده که ۴۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

در حالی که در اسفندماه سال قبل میانگین روزانه ارزش معاملات ۴هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان بوده، این رقم در آذرماه امسال ۱۰هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

میانگین روزانه حجم معاملات نیز که در اسفندماه سال ۱۳۹۸ برابر با ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم بوده، در آذرماه امسال به ۹ میلیارد و ۱۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم افزایش یافته است.

 

 

کد خبر 40120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =