وزیر صنعت از رشد ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور خبر داد

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از افزایش ۴۸ درصدی تولید انواع لوازم خانگی در کشور از ابتدای سال‌ جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه درحاشیه افتتاح‌ نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشوما قم در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: تحریم‌ها باعث شد که بخش تولید لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در واردات این محصولات، روند رو به رشدی داشته باشد به طوری که در برخی از اقلام نسبت به دوران قبل از تحریم، رشد تولید لوازم خانگی صد درصد بوده که این اتفاق بسیار خوبی در حوزه صنعت است. 

وی افزود: بخش ساخت داخل تامین قطعات مورد نیاز لوازم خانگی نیز بسیار رشد داشته و درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد قطعات مورد استفاده در تولید لوازم خانگی بومی سازی شده و از این راه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: امروز هم خط جدید تولید یخچال و فریزر در یک واحد صنعتی معتبر با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال حدود ۲۰۰ نفر افتتاح شد. 

رزم حسینی گفت: به نظر می‌آید حتی اگر تحریم هم برداشته شود با توجه به رشد خوبی که در این بخش داریم و بازارهای جدیدی که پیدا شده نه تنها مشکلی در توسعه داخلی سازی لوازم خانگی به وجود خواهد آمد بلکه می‌توان تعداد بیشتری از محصولات ایرانی این حوزه صنعتی را به بازارهای جهانی صادر کرد.

وی افزود: در حال حاضر جهش خوبی در تولید لوازم خانگی ایرانی بوجود آمده و قیمت‌های آن روز به روز درحال کاهش است و امیدواریم برند ایرانی این محصولات بتواند جایگاه خود را در میان بازارهای کشورهای منطقه و جهان بیش از پیش باز کند.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در این بخش،‌ ادامه داد: در بخش تامین ورق های مورد نیاز تولید انواع لوازم خانگی و تولید خودرو تمهیداتی اتخاذ شده تا این موارد به سرعت، به موقع و با قیمت مناسبت به واحدهای صنعتی تحویل شود، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد این اتفاق عملیاتی شده و هم ورق و هم مواد پتروشیمی مورد نیاز ساخت محصولات داخلی با سهولت بیشتری تامین می‌شود.

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را افتتاح کرد.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

رزم حسینی در این سفر با آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و مکارم شیرازی و همچنین تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌ خواهد داشت.

شرکت در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه است.

شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر۱۲ جاده قدیم قم - تهران واقع شده و بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی استان در آن صورت پذیرفته است. 
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

 

 

کد خبر 40139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =