تقویت ریال ایران در برابر دلار به روایت بلومبرگ

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت که ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح خود طی پنج ماه اخیر رسید.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از این خبرگزاری، در معاملات روز چهارشنبه نرخ برابری هر دلار به ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد رسید و نسبت به دو هفته قبل رشد ۱۷ درصدی نشان داد.

«ماسیج وویتال» بنیانگذار و مقام ارشد سرمایه گذاری در موسسه «آمتلون کاپیتال» آمستردام گفت: چشم انداز آزادسازی میلیاردها دلار از وجوه بلوکه شده ایران در کره جنوبی و کشورهای دیگر و احتمال معافیت از تحریم های نفتی ایران، باعث افزایش تقاضا برای ریال ایران شده است.

خبرگزاری بلومبرگ همچنین در ادامه این گزارش به کاهش بیش از ۷۰ درصدی ارزش ریال مقابل دلار از ماه می ۲۰۱۸، زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از توافق هسته ای خارج شد و تحریم های سختی را علیه ایران اعمال کرد، اشاره داشت.

 بایدن که در زمان انجام مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافق، معاون دولت باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا بود، از تمایل برای بازگشت به برجام و برداشتن مجازات ها سخن گفته است، مشروط بر اینکه تهران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای عمل کند.

پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمال آزادسازی پرداخت های نفتی ایران را که در حساب های بانکی فرامرزی بلوکه شده، مطرح کرده است.

بلومبرگ در این گزارش تصریح کرد: پس از استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، شاخص بورس به دلیل نوسات عمده در بازار در روز سه شنبه، رشد ۳ درصدی داشت.

 

 

کد خبر 40146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =