صدور ۲۵۱ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۷۹ تن انواع کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است. 

وی بیان کرد: بیش از ۲۴۲ هزار تن از این کالاها توسط  ۱۰ هزار و ۵۷۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۹ هزار تن کالا نیز توسط ۴۶۲ کامیون خارجی از مرز خارج شده است.

وی گفت: محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی‌اتیلن از عمده کالاهای صادر شده ایرانی در سال جاری به جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در این مدت ۱۵۵ هزار تن کالا نیز توسط ۶ هزار و ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و افزود: آب معدنی، سیمان ، ام دی اف ، گچ، نئوپان ، بیسکویت ، برنج ، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی از مرز هستند. 

وی با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار متوقف شده است، افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط انجام خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک و پایانه مرزی استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.

کد خبر 40176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =