ایجاد مرکز مبادله فناوری بین ایران و ارمنستان

توسعه همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط و ایجاد مرکز مبادله فن‌آوری ایران و ارمنستان، در دیدار دوجانبه رؤسای سازمان‌های SME (صنایع کوچک و متوسط) دو کشور تأکید شد.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این دیدار دوجانبه که روز شنبه در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، دو طرف به معرفی فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده به منظور توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداختند و زمینه‌های همکاری مشترک بین طرفین تبیین و تبادل نظر شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار با اشاره به ارتباط نزدیک بین مردم ایران و ارامنه و فرصت‌های گسترده همکاری بین دو کشور، بر توسعه همکاری بین بنگاه‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های ایرانی و ارمنی در تهران و ایروان تأکید کرد.

"علی رسولیان" به تجربیات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ایجاد و توسعه زیرساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین بومی‌سازی مدل‌های توسعه صنایع کوچک و متوسط نظیر توسعه خوشه‌های کسب و کار، توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره و درباره ارائه خدمات فنی و مهندسی و اشتراک تجربیات با ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

وی‌ همچنین با اشاره به تجربه ایجاد مراکز مبادله فن‌آوری با سایر کشورها در سازمان صنایع کوچک، ایجاد مرکز دائمی تبادل فن‌آوری بین دو کشور در تهران و برگزاری نشست‌های رو در رو بین شرکت‌های ایرانی و ارمنی برای مبادله فن‌آوری را پیشنهاد کرد.

رئیس مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز علاقه‌مندی از حضور در ایران به‌عنوان کشور دوست و همسایه، به تشریح برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

"لوون اوهانسیان" بر آمادگی کشورش در گسترش همکاری‌ها، به‌ویژه در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و اشتراک تجارب موفق تأکید کرد.

در این نشست مقرر شد موارد همکاری مشترک در قالب تفاهم‌ نامه همکاری بین دو طرف تدوین و پس از تأیید و امضای رؤسای دو مجموعه اجرایی شود.

همچنین مقرر شد با هماهنگی به‌عمل آمده، در روزهای آینده، یک هیأت ارمنی از شهرک‌های صنعتی و تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در آن‌ها بازدید کنند.

در ۱۰ ماهه امسال، ایران توانست ۲۶۰ میلیون دلار صادرات به ارمنستان داشته باشد که معادل کمتر از ۳۰ درصد آن واردات از کشور ارمنستان بوده است.

کد خبر 40193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =