افزایش ۱.۳ درصدی شاخص کل تولید شرکت‌های بورسی طی آذرماه

شاخص کل تولید شرکت‌های بورسی طی آذرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۱.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، براساس آمارهای اعلام شده از سوی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، رشد مثبت ولی با نرخ کمتر شاخص تولید صنعتی شرکت‌های بورسی به ۵.۲ درصد رسید. هرچند که این عدد نسبت به ماه‌های قبل از آن کمتر بود اما همچنان این شاخص روند مثبت خود را ادامه داده است.

براین اساس روند ماهانه رشد شاخص تولید صنایع منتخب بورسی در آذرماه نشان می‌دهد که این صنایع نسبت به ماه مشابه سال قبل(۱۰۰=۱۳۹۵)برابر با ۱.۳ درصد بوده است. با این حال در صورتی که آمار تولید آذرماه را نسبت به آبان ۹۸ مقایسه کنیم، این عدد برابر با ۵.۲ درصد خواهد بود.

بالاترین رشد ماهانه تولید متعلق به تولید صنایع کاغذی، فرآورده های نفتی و صنایع دارویی با ۱۹.۱ درصد بوده است. بیشترین کاهش در تولید نیز مربوط به ماشین آلات و تجهیزات با منفی ۱۱.۵ درصد بوده است.

براین اساس صنایع شیمیایی حدود یک درصد کاهش در تولید داشته اند و فلزات اساسی نیز کاهشی ۸.۲ درصدی در تولید را به ثبت رسانده اند.

اما با وجودی که تولید خودرو در آذرماه امسال نسبت به آبان ماه تغییری نداشته است اما نسبت به آبان ماه ۱۳۹۸، حدود ۱۶ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

تولید در صنایع غذایی و کانی های غیرفلزی هم به ترتیب ۲ و ۳ درصد در آذرماه امسال نسبت به ماه قبل از آن رشد داشته اند.

رشد تولید در صنایع دارویی برابر با ۱۱ درصد بوده و تولید در صنایع مربوط به لاستیک و پلاستیک نیز ۲ درصد بوده است.

فرآورده های نفتی رشدی ۱۴.۶ درصدی را در آذرماه تجربه کرده اند هرچند که روند تولید محصولات فلزی تقریبا برابر با ماه قبل از آن بوده است.

کد خبر 40203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =