افزایش حجم مبادلات تجاری ایران-ارمنستان تا یک میلیارد دلار

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان با اشاره به گفت و گوی خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، گفت در آن نشست مقرر شد طی ۶ ماه آینده حجم تجارت ایران و ارمنستان تا سقف یک میلیارد دلار افزایش یابد.

 وهان کروبیان روز یکشنبه در حاشیه دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: اولین بار است که به عنوان وزیر به ایران سفر می‌کنم و این سفر اتفاقی نبوده زیرا از ظرفیت‌های فراوان، وسیع و بزرگ این کشور آگاهی دارم لذا باید در راستای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تلاش کنیم.

وزیر اقتصاد ارمنستان تصریح کرد: با وجودی که هر دو ملت ایران و ارمنستان از دیرباز دوست و همسایه بودند ولی متاسفانه اکنون سطح روابط اقتصادی دو کشور با روابط دوستانه دو ملت همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: از آنجا که سال‌ها در زمینه کسب و کار و تجارت فعالیت داشتم به ایران سفر کردم تا نه تنها تجارت متقابل را رونق و توسعه دهم بلکه یکی از اهداف خود یعنی ایجاد تولیدات مشترک را اجرایی کنم.

کروبیان گفت: باید گام‌های اجرایی زیادی برداریم تا بتوانیم بخشی از تولیدات دو کشور را به کشورهای ثالث از جمله حوزه اوراسیا صادر کرده و به فروش برسانیم.

به گفته وی از این رو تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند بخشی از تولیدات خود را در ارمنستان تکمیل کنند.

وزیر اقتصاد ارمنستان خاطرنشان کرد: اگرچه حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار بود اما این میزان نسبت به ظرفیت‌های ما هنوز اندک است.

بازدید از واحدهای تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از آثار تاریخی از جمله برنامه های سفر یکروزه وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان به اصفهان اعلام شد.

 وزیر اقتصاد ارمنستان برای رایزنی به منظور افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور روز جمعه، سوم بهمن وارد تهران شد.

گفتنی است، حضور وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر پنج روزه خود به ایران، با تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی ارامنه در تهران، بازدید از کارخانه سیناژن، کارخانه لبنیات میهن از دیگر برنامه‌های وزیر اقتصاد ارمنستان طی سفر پنج روزه به تهران است.

کد خبر 40215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =