ثبت تردد بیش از ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون در مرز بازرگان

مدیر پایانه مرزی بازرگان، این مرز را یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور دانست و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۷ هزار و ۱۳۳ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده اند که این امر نشان دهنده تداوم فعالیت تجاری بین‌المللی این مرز با شروع فعالیت مجدد است.

جابر اکبرزاده، متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۴۲۴ دستگاه عنوان کرد و افزود: در این مدت ۵۹ هزار و ۴۷۴دستگاه کامیون از کشور خارج شده که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی  ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز امسال ۶۷ هزار و ۶۵۹ دستگاه بوده در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۴۱ هزار و ۴۴۳ دستگاه عبور کردند.

وی اظهار داشت: محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی از جمله کالاهایی بودند که در این مدت به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شدند.

مدیر پایانه مرزی بازرگان عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

گمرک بازرگان از روز پنجشنبه ۱۵خرداد ‌سال جاری پس از پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد انواع کامیون به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

کد خبر 40218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =