کاهش تولید نفت آسیبی به چاه‌ها نزده است

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با وجود کاهش تکلیفی نفت به دلیل تحریم‌ها آسیبی به چاه‌های نفت وارد نشده است.

«رامین حاتمی» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شرایط خاصی قرار داریم، ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا، علاوه بر تعهدات تکلیفی در ۱۰ ماهه امسال از میادین مشترک ۳۷ درصد نفت بیشتری تولید شده است.  

وی افزود: در بخش گاز نیز به عدد ۹۸ درصد تحقق تکالیف تولیدی رسیدیم.  

حاتمی گفت: در فصل زمستان امسال روزانه ۲۴۹ میلیون متر مکعب گاز تحویل شبکه دادیم، در بخش ذخیره‌سازی گاز نیز با برنامه‌ریزی افزایش برداشت گاز از سراجه ۱۶ درصد و از شوریجه ۱۸ درصد بوده است.  

مدیرعامل نفت مناطق مرکزی تاکید کرد: امسال در مجموع در پیک تولید روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز از محل پروژه‌های ذخیره‌سازی برداشت و به خطوط سراسری تزریق شد.  

وی  با اشاره به اینکه در بخش توسعه نفتی، سه قرارداد نگهداشت تولید به امضا رسیده، افزود: تا پایان سال حفاری در پروژه‌های سعادت‌آباد و نفت‌شهر تمام می‌شود.  

حاتمی اضافه کرد: بخش عمده میادین در حال توسعه گازی است، همچنین اگرچه بخشی از کار تولید است اما از توسعه غافل نمانده‌ایم.  

مدیرعامل نفت مناطق مرکزی گفت: برنامه جامع جهت تامین پایدار گاز پالایشگاه‌ها در میادین خشکی با استفاده از توان داخلی و منابع داخلی کارهای اجرایی شروع شده است.

وی با بیان اینکه خانگیران با توجه به اینکه پالایشگاه استراتژیک است، گفت: تنها منبع تولید گاز در نیمه شمالی کشور است، از همین رو توسعه میدان توس را در برنامه داریم.  

حاتمی ادامه داد: اعلام کردیم مشکلی برای بازگشت تولید نداریم و تاسیسات آماده است،  ۹۵ درصد تولید ظرف دو هفته باز می‌گردد.  

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به اینکه با وجود تحریم و کاهش تکلیفی کار کرده ایم و تعمیرات را انجام دادیم، افزود: کاهش تکلیفی آسیبی به چاه ها نزده است.  

وی تاکید کرد: همه ارکان کشور بر این اعتقاد هستند که از تولید داخل استفاده کنیم و باید به عنوان مصرف‌کننده در این مسیر گام برداریم.

حاتمی افزود: در صنعت نفت تا ۸۰ درصد تولید داخل را داریم و ۲۰ درصد کالاهای خاص است که از خارج تامین می‌شود.

 

 

کد خبر 40220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =