ظرفیت افزایش مبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حجم تجارت ایران و ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که در صورت توسعه همکاری های دو جانبه این رقم می تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش اگزیم نیوز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان اظهار داشت: حجم تجارت کنونی بین دو کشور در حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت صادرات و واردات دو کشور و در صورت توسعه همکاری های دو جانبه می تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی افزود: جذب و توسعه سرمایه گذاری های خارجی و توسعه همکاری ها در حوزه های نفت و گاز و انرژی بین دو کشور و سرمایه گذاری برای تولید برند مشترک برای بازار بزرگ کشورهای اتحادیه اوراسیا و تمرکز بر خط راه آهن ایروان- جلفا- تهران از زمینه هایی است که می تواند به ارتقاء روابط اقتصادی دو طرف کمک کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور، تسهیل و توسعه امور گمرکی دو کشور اثربخشی موافقتنامه گمرکی را بایستی افزایش دهیم.

قرارداد دوجانبه پولی و بانکی و بیمه ای بویژه اعتبار صادرات و سرمایه گذاری و نیز تأسیس بانک مشترک، موجب تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری طرفین شده و مدلی برای تسویه مالی دو طرف خواهد بود.

کد خبر 40274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =