رکوردشکنی تولید گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: رکورد تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی با تولید ۶۹۰ میلیون متر مکعب در روز شکسته شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «محمد مشکین‌فام»با بیان اینکه برای تامین گاز مورد نیاز کشور به دلیلی پایداری هوای سرد، تولید گاز از میدان پارس جنوبی افزایش داشته است، افزود: اکنون روزانه ۶۹۰ میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک تولید می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ این رقم ۱۵ میلیون مترمکعب بالاتر از برنامه مصوب تولید از پارس جنوبی است هرچند این آمادگی وجود دارد که تولید از پارس جنوبی را تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش دهیم.

مشکین‌فام در عین حال تاکید کرد تا زمانی که نیاز وجود نداشته باشد، ‌تولید را افزایش نمی‌دهیم.

‌در هفته‌های اخیر به دلیل سرد شدن هوا، ‌ مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یافت.

هرچند بارها اعلام شده اولویت وزارت نفت تامین گاز بخش خانگی در فصل زمستان است، اما ادامه این روند مصرف در سال‌های آینده ایران را برای تامین نیاز داخلی واردکننده گاز خواهد کرد.

این در شرایطی است که کاهش ۱۰ درصدی مصرف، نه فقط کشور را از واردات بی‌نیاز خواهد کرد بلکه فرصت استفاده از این حامل انرژی را در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم می‌آورد.

آمارهای شرکت ملی گاز ایران نشان می‌دهد ایرانی‌ها در بخش خانگی و تجاری در حالی در ۱۰ روز نخست دی ماه امسال در مجموع بیش از ۶ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این عدد در همین بازه زمانی طی سال گذشته، نزدیک به پنج میلیارد متر مکعب بوده است.

این اعداد نشان می‌دهد که به‌طور میانگین مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری در سال جاری ۶۰۲.۷ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۲.۵ درصد رشد مصرف را نشان می‌دهد.

این در شرایطی است که برخی روزها این افزایش مصرف تا ۳۴ درصد نیز بالا رفته است.

کد خبر 40278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =