نابودی ۲۵۵میلیون شغل تمام‌وقت به دلیل کرونا

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد ۸.۸ درصد از ساعات کاری دنیا در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ از دست رفته که برابر با بیش از ۲۵۰میلیون شغل تمام‌وقت است.

به گزارش اگزیم نیوز از راشا تودی، سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد در ۲۰۲۰ چهار برابر بیشتر از بحران مالی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ شغل از دست رفته که نتیجه مختل شدن اقتصاد جهان به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

این آژانس سازمان ملل اعلام کرد بازارهای کار جهانی در ۲۰۲۰ تا حد بی‌سابقه‌ای مختل شده‌اند به طوری که ۸.۸ درصد از ساعات کاری دنیا نسبت به ۲۰۱۹ از دست رفته است. این رقم برابر با بیش از ۲۵۰ میلیون شغل تمام وقت است.

کاهش ساعات کار جهان شامل پایین آمدن ساعت‌های کاری و یا از دست رفتن کل شغل می‌شود. نرخ از دست رفتن مشاغل در ۲۰۲۰ تا سطح قابل توجهی بالا رفت و ۱۱۴ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد که بیشتر آنها زنان و جوانان بودند.

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد همه‌گیری ویروس کرونا شدیدترین بحران برای اشتغال در جهان از زمان رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ بوده است. حتی طی بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، متوسط ساعت‌های کاری ۰.۶ ساعت پایین آمد. شوک ایجاد شده طی بحران کرونا ۴ برابر بیشتر از این رقم است.

شرایط سخت بازار کار درآمد کارگران را پایین آورده است. آمار سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد درآمد کار جهان ۸.۳ درصد کاهش یافته و به ۳.۷ تریلیون دلار رسیده است که برابر با ۴.۴ درصد تولید ناخالص داخلی جهان است.

خوشبینانه‌ترین سناریوی اعلام شده توسط این سازمان نشان می‌دهد از دست‌رفتن ساعت‌های کاری برابر با ۱.۳ درصد یا ۳۶ میلیون شغل تمام وقت خواهد بود. در بدترین سناریو که به دنبال پیشرفت کند واکسیناسیون کرونا به وجود می‌آید، ساعت‌های کاری از دست رفته در ۲۰۲۱، ۴.۶ درصد خواهد بود که معادل ۱۳۰ میلیون شغل است.

کد خبر 40283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =