خروج بازار سکه از سطح حمایت

در معاملات شبانه دوشنبه، سطح حساس قیمت سکه از دست رفت تا احتمال بازگشت موج نزولی به بازار امروز سه شنبه (۷ بهمن) تقویت شود.

​به گزارش اگزیم نیوز، روند معکوس سکه به بازار دلار ادامه نیافت و در ساعات انتهایی روز دوشنبه، این فلز گران بهای داخلی بیش از ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

معامله گران سکه تا روز دوشنبه واکنش خاصی به کاهش قیمت دلار نشان نداده بودند و در نهایت توانستند قیمت این فلز گران بها را تا ساعت ۵ بعد از ظهر دیروز(دوشنبه) در نزدیکی ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حفظ کنند.

اما امروز سه شنبه، قیمت ها در بازار طلا و سکه با کاهش روبه رو شد و سطح حمایت را شکست.

بهای سکه طی چند روز گذشته بیشتر تحت تاثیر رشد اونس طلا قرار داشت. با این حال، از ساعت ۱۸ دیروز موج نزولی وارد بازار شد که تا ساعت ۱۱ دیشب ادامه پیدا کرد.

از این رو سکه در معاملات شب گذشته سطح حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و به نقطه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان برخورد کرد.

(سطح یادشده از لحاظ فنی برای بازار از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا تحلیل گران فنی  ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان سطحی در نظر گرفته بودند که ایستادن بر آن، انتظارات افزایشی را تقویت می کرد و نزول به زیر این سطح، منجر به تقویت بازیگران کاهشی  می شد.

نزول واقعی و با ارزش

 دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی سکه به ابتدای محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید و امروز دلار در همان محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان معاملات خود را آغاز کرد و ارزش واقعی سکه تا ساعات پایانی امروز می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

به این ترتیب، می توان گفت، امروز سه شنبه دلار برای سکه نقش اساسی بازی خواهد کرد.

 البته روز دوشنبه هر اونس طلا نتوانست رفتار افزایشی خود را ادامه دهد و این موضوع تا حد زیادی افزایش های بازار سکه را غافلگیر کرد.

 از آنجا که عده زیادی انتظار داشتند؛ طلای جهانی کار خود را با قدرت در هفته جاری آغاز کند، ولی نتوانست صعود خاصی را تجربه کند و با توجه به اینکه اتفاق تازه ای در بازار روز دوشنبه رخ نداد و ارزش واقعی سکه ۴ درصد پایین تر از بازار شد؛ می توان کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه را انتظار داشت.

کد خبر 40290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =