۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های فارس تخصیص می‌یابد

رییس کل بانک مرکزی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد استان فارس مورد نیاز است که از طریق سیستم بانکی بررسی شده و تخصیص‌می یابد.

عبدالناصر همتی، پنجشنبه در ادامه سفر خود به شیراز در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس افزود: همچنین بنا شد که منابعی برای پیشبرد پروژه‌های در دست اجرای استان تامین شود چرا که مسوولان فارس معتقدند بانک‌های این استان به میزان سپرده‌ای که جمع کرده‌اند تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.
او ادامه داد: البته بانک‌های فارس بخشی از این تسهیلات را به شرکت‌هایی که دفتر مرکزی آنها در تهران است پرداخت کرده‌اند که این پرداختی‌ها در آمار استان نیست اما در مجموع بنا شد که برنامه‌ریزی کنیم که بانک‌ها مقداری حجم تسهیلات خود را در فارس افزایش دهند.
وی، با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات پیش روی برخی از صادر کنندگان و وارد کنندگان استان فارس، گفت: در این زمینه نیز مقرر شد که موارد خاص در هفته آتی در تهران به طور جزیی و موردی، مورد بررسی قرار گرفته در مورد آنها تصمیم گیری شود.
رییس کل بانک مرکزی، فارس را استانی بازرگانی محور و تجارت محور دانست و اظهار داشت: امیدواریم ظرف یک یا ۲ ماه آتی شاهد تاثیر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان باشیم.
همتی ادامه داد: علاوه بر ۶۰۰ میلیارد تومانی که برای تخصیص آن به پروژه‌های استان قول قطعی داده‌ایم، پرداخت تسهیلات به سایر پروژه‌ها را نیز با معرفی پروژه‌ها و تقسیم‌بندی که بین بانک‌ها خواهیم داشت دنبال خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 40366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =