شناسایی ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در کشور ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده است، گفت: امروز بخش معدن و صنایع معدنی قابلیت همپایی با نفت را برای تحصیل ارز و ایجاد اشتغال دارد و در واقع بستری برای سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «علیرضا رزم حسینی» روز شنبه پس از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به خبرنگاران توضیح داد: براساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا از یک ماه پیش مقرر شد، نمایشگاه‌های مختلف با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود که تاکنون ۱۰ نمایشگاه در این محل برپا شده است.

۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه امروز بالغ بر ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در سطح کشور شناسایی شده که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

رزم حسینی شمار مواد معدنی اکتشافی در کشور را ۶۸ ماده ذکر کرد که سهم مصالح ساختمانی نسبت به فلزی غالب است.

بالغ بر ۵۶۰۰ معدن فعال 

ایران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ معدن دارای پروانه بهره برداری است که پنج هزار و ۶۰۰ معدن آن فعال است و حدود چهار هزار معدن راکد محسوب می شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته(ایران کانمین)   در فضای ۱۴ هزار متر مربع ناخالص و حدود پنج هزار متر مربع مفید در قالب ۱۳۰ غرفه از شرکت های داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی برپاشده و تا ۱۴ بهمن ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ برای بازدید متخصصان دایر است و امکان بازدید عمومی ندارد.

شرکت های خارجی بدلیل پاندمی بیماری کویدو ۱۹۰(کرونا) امکان مشارکت نداشتند.

نمایشگاه ایران کانمین از سوی خانه معدن ایران با مشارکت شرکت پالار سامانه برپاشده، به مدت چهار روز ویژه متخصصان مربوطه برپاست.

کد خبر 40410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =