بهای طلای سیاه کاهش یافت

بهای نفت در معاملات "وست تگزاس اینترمدیت" برای تحویل در مارس با ۰.۵ درصد کاهش، به ۵۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص که روز پنج شنبه یک درصد سقوط کرده بود، از ابتدای هفته گذشته تاکنون ۰.۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، نرخ معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس با ۷ سنت کاهش، به ۵۵ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید به طوری که معاملات نفت برنت شب گذشته با ۰.۵ درصد کاهش بسته شده بود.

قابل ذکر است که نوع جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده و به آمریکا رسیده به طوری که همزمان نیز اروپا مقررات مربوط به صادرات واکسن را سختگیرانه تر کرده است. از سوی دیگر دستور ماندن در خانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سفرها را محدود ساخته  و مصرف سوخت ها در اقصی نقاط جهان با کاهش بیش از اندازه روبه رو شده است. این عوامل بر بهای نفت تاثیر بسیار داشته به طوری که بیشتر معامله گران، خریدهای آتی را پیشنهاد می دهند.

روند صعودی نرخ نفت که تحت تاثیر ساخت واکسن های کووید ۱۹ در کنار وعده عربستان سعودی برای کاهش عمیقتر تولید تقویت شده بود، دوباره متزلزل شده است. همچنین جهش دوباره کرونا و قرنطینه های متعدد از آسیا تا اروپا، رشد بیشتر قیمت ها را محدود کرده و دلار هم جذابیت خرید کالاهایی مانند نفت را کاهش داده است.

همچنین براساس گزارش بلومبرگ، واندا هاری، موسس شرکت واندا اینسایت در سنگاپور در این باره گفت: تا زمانی که کمبود واکسن در اروپا و تهدید انواع جهش یافته ویروس کرونا روی فضای بازار مالی سنگینی می کند، دشوار بتوان شکستن قیمت بالاتر  نفت را در بازار مشاهده کرد.

کد خبر 40413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =