صادرات ۱۵۳ میلیون دلاری شیرینی و شکلات

سخنگوی گمرک گفت: در چهار ماه نخست امسال، بیش از ۱۵۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۶۳ دلار انواع نان، شیرینی، شکلات و بیسکوئیت از کشورمان به بیش از ۵۶ کشور جهان صادر شده است.

 به گزارش اگزیم نیوز، سیدروح‌الله لطیفی در خصوص بازارهای جهانی شیرینی و شکلات ایرانی و صادرات این محصولات، افزود: کشورهای مقصد صادرات نان، شیرینی و شکلات ایرانی شامل نروژ، هلند، استرالیا، آلمان، اتریش، کانادا، مالزی، ژاپن، لهستان، جیبوتی، ارمنستان، روسیه، پاکستان، کویت، ساحل عاج، قطر، قرقیزستان، سوئیس، چین، بحرین، عراق، تاجیکستان، سومالی، یمن، امارات، افغانستان، بلاروس، نیجر، عمان و… هستند.

وی اصلی ترین مقاصد شیرینی وشکلات ایران را کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان  عنوان کرد و گفت: اصلی ترین مقاصد صادراتی، کشور عراق با بیش از ۵۰ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ دلار، افغانستان با ۲۹ میلیون و ۹۶۳ هزارو ۷۷۰ دلار و پاکستان با ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۶ دلار بودند.

لطیفی با اشاره به صادرات بیش از ۳۹ هزار و ۵۸۸ تن انواع شیرینی و شکلات ایرانی به ارزش ۵۸ میلیون و ۹ هزار دلار به بیش از ۳۸ کشور، تصریح کرد: ایران در این بازه زمانی به میزان ۱۰۶ هزار و ۳۳۶ تن انواع نان خشک و تازه و خمیر خشک، بیسکوئیت و ویفر وسایر فرآورده های غلات را به ارزش افزون بر ۹۴ میلیون و ۸۸۳ هزار دلار به بیش از ۵۳ کشور جهان صادر کرد.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: واردات رسمی شکلات به ایران نسبت به تولید داخلی بسیار اندک است، زیرا کیفیت بالای تولیدات ایرانی، قیمت مناسب شکلات تولید داخل و وضع تعرفه ۴۰ تا ۷۰ درصدی برای انواع شکلات خارجی باعث شده تا واردات بسیار اندکی انجام شود.

کد خبر 40506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =