قول مساعد عمان برای حل مشکل پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشور

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان از اجازه ندادن به کشتی‌های ایرانی برای پهلوگرفتن در بنادر اصلی عمان انتقاد کرد و خواستار رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های ایرانی به هنگام افتتاح حساب بانکی در عمان شد.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با وزیر صنعت و تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان در مسقط دیدار و گفت وگو کرد. در این نشست ضمن بیان پیشنهادها و راهکارهای توسعه سطح روابط بین دو کشور، برخی چالش های پیش روی فعالان اقتصادی ایرانی برای فعالیت در عمان، مطرح و بررسی شد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان، افتتاح حساب بانکی برای شرکت های ایرانی در عمان را یکی از مشکلات آنها برشمرد و برای توسعه سطح ماسبات تجاری بین دو کشور خواستار رایزنی و حل این مساله شد.    

این فعال اقتصادی همچنین ندادن مجوز به کشتی‌های ایرانی برای پهلوگیری در بنادر اصلی عمان را از دیگر موضوعاتی دانست که باید با همفکری و مساعدت مسئولان عمانی مرتفع شود. او در ادامه  پیشنهادهایی در راستای افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ارائه کرد.

قیس الیوسف، وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز ضمن اشاره به فعالیت های راهگشای اتاق مشترک ایران و عمان در طی سال های گذشته از اتاق مشترک ایران و عمان درخواست کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی عمان، سرمایه‌گذاران واقعی و شناخته شده ایرانی که در عمان دچار مشکل شده‌اند را به وزارت صنعت و تجارت معرفی کند.

وی همچنین درباره صدور مجوز برای پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر عمانی قول مساعد داد و از پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده توسط رئیس اتاق مشترک با هدف ایجاد تسهیلات بیشتر برای بخش خصوصی ایرانی استقبال کرد.

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان همچنین از رئیس اتاق بازرگانی عمان که در این نشست حضور داشت، درخواست کرد تا راهکارهای پیشنهادی در این نشست را با همکاری اتاق مشترک ایران و عمان اجرایی کند.

کد خبر 40630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =