تولید ۶۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه در ۱۰ ماهه ۹۹

رییس کل بیمه مرکزی از تولید ۶۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد که این رقم ۶ هزار میلیارد تومان از کل حق بیمه سال قبل بیشتر است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، غلامرضا سلیمانی امیری صبح امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری که به صورت وبینار برگزار شد، اعلام کرد: صنعت بیمه در سال ۱۳۹۸ کمتر از ۶۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده بود که این رقم برای ۱۰ ماهه امسال به ۶۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از بیمه نامه ها در اواخر سال صادر خواهد شد، پیش بینی می کنیم که حق بیمه تولیدی صنعت بیمه تا پایان سال به ۸۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

رییس شورای عالی بیمه با بیان اینکه در ازای حق بیمه تولیدی ۶۶ هزار میلیارد تومانی، شرکت های بیمه تعهدات سنگینی را پذیرفته اند، گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه در بخش بیمه شخص ثالث صادر شده ولی رقم خسارت پرداختی در این بخش بالاتر از حق بیمه تولیدی است.

هیچ ریسکی روی زمین نمانده است

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تعهدات سنگین شرکت های بیمه در خصوص بیمه آتش سوزی، مسئولیت، کشتی و هواپیما و همچنین زلزله و حوادث طبیعی، خاطرنشان کرد: قبل از تحریم ها، بخشی از این تعهدات نزد شرکت های اتکایی داخلی و شرکت هایی که ظرفیت پذیرش اتکایی داشتند، اتکایی می شد و مابقی آن به شرکت های اتکایی خارجی واگذار می شد.

سلیمانی افزود: با این حال بعد از تحریم ها، تمام تعهدات و ریسک ها را در داخل می پذیریم و بین شرکت های اتکایی داخلی و شرکت هایی که ظرفیت پذیرش اتکایی دارند، توزیع می شود و در صورتی که ریسکی باقی مانده باشد، بیمه مرکزی و دولت آن را می پذیرند و هیچ ریسکی روی زمین نمانده است.

رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی برای صنعت بیمه کشور است که با ۱۸۰ هزار نفر پرسنل در شرکت ها و شرکت های تابعه، با وجود تحریم های ظالمانه و سنگین اجازه نداده اند که هیچ شناور، هواپیما و واحد صنعتی بدون پوشش بیمه باشد.

سامانه پرداخت یکپارچه خسارت الکترونیکی بیمه راه‌اندازی خواهد شد

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی پرداخت الکترونیکی خسارت بیمه‌نامه‌ها را راه‌اندازی تشکیل شده است، اظهار داشت: بدنبال آن هستیم تا از سال آینده سامانه پرداخت یکپارچه الکترونیکی بیمه راه‌اندازی شود.

رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: در سال جاری صدور بیمه نامه آنلاین و بیمه نامه الکترونیکی را با همکاری شرکت‌های بیمه و مردم داشتیم و بعد از چندین و چند سال که بیمه‌نامه‌ها به صورت حضوری و کاغذی صادر می‌شد، این امر را الکترونیکی کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تمام بیمه‌نامه‌های شخص ثالث کد یکتا صادر می شود، گفت: در سال جاری، برای بیمه نامه های آتش سوزی نیز کد یکتا صادر می شود و امیدواریم که در سال آینده نیز بیمه نامه های درمان و زندگی نیز به صورت برخط صادر شوند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم که در سال آینده پرداخت خسارت ها را به صورت الکترونیکی داشته باشیم که البته این امر نیاز به مقدماتی دارد زیرا این موضوع دارای پیچیدگی های بیشتری نسبت به صدور بیمه نامه است.

رییس شورای عالی بیمه ادامه داد: کمیته ای را با همکاری سندیکای بیمه گران ایران، شرکت های بیمه و بیمه مرکزی تشکیل داده ایم تا پرداخت یکپارچه خسارت الکترونیکی را داشته باشیم.

جبران کسری ذخایر ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه ایران

وی در بخشی از این نشست خبری درباره جبران کسری ذخایر بیمه ایران اعلام کرد: با تلاش های هیات مدیره این شرکت، کسری ذخایر آن به میزان ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهریورماه سال گذشته جبران شد که اقدام مهمی بود.

سلیمانی امیری اظهار داشت: وضع نقدینگی این شرکت در حال حاضر بهتر شده و جای تشکر و قدردانی از اعضای هیات مدیره آن دارد.

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به نیروی انتظامی

رییس کل بیمه مرکزی درباره همکاری با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: کار بزرگی در حال انجام است؛ در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه نیروی انتظامی و راهداری در نظر گرفتیم و در سال اینده نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته ایم.

وی افزود: نیروی انتظامی براساس جدول زمان بندی شده این مبلغ را از شرکت های بیمه دریافت خواهد کرد و در ازای آن اقداماتی را در راستای کاهش تصادفات به اجرا خواهد گذاشت.

برخورد جدی با نرخ شکنی غیرفنی

رییس شورای عالی بیمه درباره نرخ شکنی استارتآپ‌های بیمه گفت: بیمه مرکزی با هرگونه نرخ شکنی غیرفنی و دامپینگ برخورد خواهد کرد اما برخی از استارتآپ‌ها به جای نرخ شکنی، از محل کارمزد خود تخفیف می دهند که این موضوع به نفع بیمه گذار است.

وی در عین حال افزود: بیمه مرکزی با هرگونه نرخ شکنی غیرفنی نه تنها در استارتآپ ها بلکه در بین شرکت ها نیز برخورد خواهد کرد و اجازه نمی دهیم که از نرخ تعیین شده توسط قانون، رقمی کمتر دریافت شود.

پیشنهاد حق بیمه ۲۰ هزار تومانی برای صندوق خسارت طبیعی

رییس کل بیمه مرکزی درباره فعالیت صندوق حوادث طبیعی از سال آینده نیز گفت: پیشنهاد ما دریافت حق بیمه ۲۰ هزار تومانی برای هر واحد مسکونی در این رابطه بوده که ۱۰ هزار تومان آن از مالکان واحدها از طریق قبوض و ۱۰ هزار تومان دیگر به صورت یارانه ای توسط دولت پرداخت می شود.

سلیمانی ادامه داد: پیشنهاد ما برای این مبلغ به دولت رفته و امیدوار هستیم که در اصلاحیه لایحه بودجه که در حال بررسی در دولت است، گنجانده شود.

وی سقف خسارت پرداختی برای هر واحد مسکونی با پرداخت این حق بیمه را ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نرخ تعیین شده برای حق بیمه صندوق حوادث طبیعی نرخ پایینی است و در صورتی که مالکان واحدها بخواهند خسارت بیشتری دریافت کنند، می توانند از شرکت های بیمه، بیمه نامه های مربوط را خریداری کنند.

امیدواریم تفکیک خودروی متعارف و غیرمتعارف حذف شود

رییس شورای عالی بیمه درباره اصلاحیه در خصوص خودروی متعارف و غیرمتعارف نیز گفت: لایحه ای را درباره اصلاح ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث برای تهیه کردیم که بیش از ۵ جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آن بحث و بررسی شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این بوده که بحث خودروی متعارف و غیرمتعارف از این قانون حذف شود و تا سقف ۱۱ میلیون تومان خسارت در سال ۹۹ به تمامی خودروها پرداخت شود.

سلیمانی گفت: امیدوار هستیم که بعد از تصویب این موضوع در کمیسیون، این موضوع در صحن نیز تصویب شود و دیگر شاهد تفکیک خودروها به خودروی متعارف و غیرمتعارف نباشیم.

در پایان این نشست نیز از کتاب دوربرگردان و سایت جدید بیمه مرکزی و همچنین سامانه آمار صنعت بیمه رونمایی شد.

کد خبر 40691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =