رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادرات در ۱۰ ماهه امسال

صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد: در ۱۰ ماهه امسال معادل ۳.۰۶ میلیارد دلار پوشش‌های صادراتی ارایه شده که در مقایسه با مدت مشابه یکساله گذشته که ۲.۶۴۵ میلیارد دلار بوده است، رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، حجم پوشش های صادراتی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری ۳.۰۶ میلیارد دلار بوده که با احتساب دو ماهه باقیمانده سال جاری قطعا این میزان از پوشش ها از ۴۳ درصد فراتر خواهد رفت.

افزایش ۵۱ درصدی صدور انواع بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی

همچنین میزان صدور انواع بیمه نامه های اعتبار صادراتی این موسسه در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۲.۵۷۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیرنفتی) در سال گذشته ۶.۴ درصد بوده که در سال جاری به ۱۰ درصد رسیده است و این درحالی است که متوسط این ضریب درموسسات همتای صندوق در کشورهای توسعه یافته ۲ درصد بوده و در کشور ترکیه به عنوان رقیب صادراتی هفت درصد است.

رشد ۳۰ درصدی پوشش‌های صندوق با صدور بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه اعتباری

میزان پوشش های صندوق در طول ماه های آذر تا بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی را داشته و حجم کلی پوشش های صندوق از طریق صدور بیمه نامه و ضمانت نامه اعتباری ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه اعتبار صادراتی در شرایطی که مشکلات عدیده ای روابط بانکی و بیمه ای ناشی از تحریم ها، فشار اقتصادی و بیماری کرونا تاثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازارهای خارجی ایجاد کرده با طراحی محصولات جایگزین تلاش کرده خلاء های بانک های ایرانی و تجارت خارجی را تا حدود قابل توجهی مرتفع کرد.

کد خبر 40782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =