قیمت نفت ۶۳ دلار شد

در پی امیدواری ها نسبت به بسته محرک مالی دولت آمریکا که سبب تقویت اقتصاد و تقاضا برای انرژی خواهد شد و کاهش تولید توسط عرضه کنندگان بزرگ شکاف بین عرضه و تقاضا را کاهش داده است، قیمت نفت روز جمعه بیش از ۲ درصد افزایش داشت و به بالاترین ارزش خود طی بیش از یک سال گذشته رسید.

به گزارش اگزیم نیوز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۲۹ سنت معادل ۲.۱ درصد جهش به ۶۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

همچنین اواسط دیروز ارزش نفت برنت تا ۶۲ دلار و ۸۳ سنت رسید که بالاترین رقم از ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون بود.

بهای نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا ۵۹ دلار و ۸۲ سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از ۹ ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون بود.

بدین ترتیب در این هفته نفت خام آمریکا حدود ۴ درصد و نفت برنت ۵.۳ درصد رشد قیمت هفتگی را تجربه کردند.

این افزایش قیمت مرتبط با برخی اخبار منتشر شده است و از آنجا که قرار شده تا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با گروهی از شهرداران و فرمانداران دموکرات و جمهوری خواه مناطق مختلف آمریکا ملاقات کند و برای به تصویب رساندن بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی اش در کنگره  تلاش کند به طوری که هدف این طرح تقویت رشد اقنتصادی و کمک به میلیون ها آمریکایی بیکار عنوان شده است.

همچنین هر سه شاخص اصلی بورس آمریکا در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفتند وکاهش شدید موارد جدید ابتلا به کرونا و بستری شدگان این امیدواری را ایجاد کرده که زندگی به تدریج به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خبر 40797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =