تاثیر افزایش نرخ دلار و کامودیتی‌ها بر صعود شاخص کل

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران افزایش نرخ دلار در بازار و تاثیر آن بر قیمت سهام کامودیتی‌ها را از جمله مهم‌ترین عوامل صعود ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز(شنبه) عنوان کرد.

محمد ثریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص صعود بالای شاخص کل بورس همزمان با آغاز اجرای دامنه نوسان نامتقارن، اظهار داشت: علت اصلی کاهش شاخص کل بورس در یک ماه گذشته و بعد از اصلاحات بالای آن در مرداد، شهریور و مهرماه امسال، کاهش نرخ دلار و انتظارات تورمی بود. به همین دلیل افزایش انتظارات برای افزایش نرخ دلار به سطوح قبلی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد شاخص کل طی روزهای گذشته بوده است.

وی تصریح کرد که به نظر نمی‌رسد که اجرای دامنه نوسان نامتقارن تاثیر چندانی در صعود شاخص کل داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده دولت هنوز مصوب نشده و دارای ابهاماتی است. پیش‌بینی‌ها ولی حاکی از آن است که با توجه به فاکتورهای اقتصادی، تورم در سال آینده کاهش نداشته باشد و روند صعودی را طی کند.

ثریانژاد افزود: از سوی دیگر کامودیتی‌ها از آنجا که به طور مستقیم متاثر از نرخ ارز هستند، نقش مهمی در افزایش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز داشتند.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات تصریح کرد: با توجه به انتظارات افزایش قیمت کامودیتی ها در بازار و همچنین رشد قیمت دلار، از هفته گذشته شاهد افزایش حجم و تعداد معاملات به ویژه در بورس کالا بودیم.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز و در اولین روز از اجرای طرح جدید سازمان بورس برای نامتقارن سازی دامنه نوسان، ۴۷ هزار و ۷۸۷ واحد (معادل ۳.۹۴ درصد) رشد یافت و یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۳ واحد شد.

کد خبر 40808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =