اسلامی: مشکل ورود کامیون‌های ترانزیت ایرانی به گرجستان حل شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیپلماسی حمل و نقل را فعال کرده ایم، گفت: مشکل ورود کامیون‌های ترانزیتی ایرانی به گرجستان با رایزنی‌ها و هماهنگی ها، رفع شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد اسلامی در حاشیه نشست روز جاری(یکشنبه) با هیات رئیسه اتاق ایران و اعضای اتاق مشترک ایران و سوریه در جمع خبرنگاران گفت: جابه‌جایی کامیون‌های ایرانی به کشورهای مختلف پس از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، اما با رایزنی‌های انجام شده در همه راه‌های ترانزیتی و کشورها یک به یک اجازه ورود صادر شد که در آخرین مورد نیز ورود کامیون‌های ترانزیتی به کشور گرجستان با رایزنی‌های اخیر وزیر امور خارجه انجام شد و روند عادی به خود گرفت.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز اتاق بازرگانی، بحث گسترش ظرفیت حمل و نقل کالاهای فاسدپذیر نیز مطرح شد که بخش ترانزیت وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام آمادگی کرد تا این قبیل بارها با بهترین کیفیت به کشور مقصد برسند.

اسلامی گفت: حمل و نقل در زمینه اقتصاد یک اصل بسیار مهم و اساسی است که باید صحبت‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را در این زمینه بیشتر بشنویم، زیرا این بخش بیشترین استفاده را از حمل و نقل‌های تجاری دارد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت برای ما این است که دیپلماسی حمل و نقل را به کمک وزارت امور خارجه در وزارت راه و شهرسازی فعال کردیم و با انجام رایزنی میان کشورها، ظرفیت‌های هماهنگی را افزایش دادیم و با انجام این امور توانستیم تعداد عبور و مرور از ۲۵ پایانه رسمی مرزی فعال را در ماه به ۷۰ هزار برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: روز پنجشنبه کشتی‌های رو رو پنجمین سفر خود را به سمت روسیه طی کردند که این امر نیز رو به گسترش است و با انجام آن محموله‌های فساد پذیر، با کیفیت‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسند.

اسلامی گفت: تجارت با کشور سوریه که این روزها توسط بسیاری از بخش‌های دولتی و خصوصی مورد توجه قرار گرفته، از اهمیت زیادی در وزارت راه و شهرسازی برخوردار است و هر کمکی که از دست این وزارت خانه برآید قطعاً دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین افزود: بزرگراه غدیر از آبیک قزوین تا چرمشهر ورامین که نقش بسیار مهمی در زمینه ترانزیت داخلی کالا دارد تا عید غدیر به بهره برداری می‌رسد و نقش مهمی را در کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین و آزادگان خواهد داشت.

کد خبر 40823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =