جزئیات آمار ۱۰ ماهه تجارت خارجی منتشر شد

اطلاعات کامل واردات و صادرات همه کالاها بر روی خروجی تارنمای گمرک ایران قرار گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدروح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: تجار، رسانه ها، دانشگاهیان و علاقمندان به تجارت خارجی می توانند با ورود به سایت irica.ir و کیلیک بر روی بخش آمار و انتخاب گزینه انتشار آزاد و برخط اطلاعات (جدید) و سپس انتخاب دی ماه ۹۹ به اطلاعات تجارت کشور در ۱۰ ماه نخست امسال دست پیدا کنند.

وی افزود: در این بخش تحلیل تجارت ۱۰ ماهه، آمار واردات براساس اطلاعات موجود، آمار واردات به تفکیک کشورهای طرف معامله، آمار صادرات براساس اطلاعات موجود و آمار صادرات به تفکیک کشورهای مقصد در اختیار عموم قرار گرفته است.

لطیفی توضیح داد: در بخش واردات بر اساس اطلاعات موجود فایلی با فرمت «اکسل» ضمیمه شده است که ۱۱۷هزار و ۵۵۷ ردیف که در هر ردیف سال، ماه، نام گمرک، نام کشور، کد تعرفه کالا، شرح تعرفه، وزن بر اساس کیلوگرم، ارزش ریالی و ارزش دلاری کالا ذکر شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش «آمار واردات به تفکیک کشورهای طرف معامله» نیز فایل اکسلی بارگذاری شده است که نشان می دهد ۱۲۳کشور مبدا واردات ایران در ۱۰ ماهه نخست بودند و در مقابل هر کشور، وزن واردات، ارزش ریالی و ارزش دلاری کل واردات قابل مشاهده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در خصوص اطلاعات منتشر شده در حوزه صادرات گفت: در بخش «آمار صادرات براساس اطلاعات موجود» نیز فایل اکسلی در دسترس قرار دارد که ۱۱۲هزار ۹۰۱ردیف اطلاعات در آن بارگذاری شده که در هر ردیف سال، ماه، نام گمرک، نام کشور، کدتعرفه، شرح تعرفه، وزن، ارزش ریالی و ارزش دلاری کالا قابل مشاهده است.

وی افزود: در بخش «آمار صادرات به تفکیک کشورها» نیز در جدولی بیش از ۱۴۰ کشور مقصد صادراتی کالاهای ایرانی، در ۱۰ ماه نخست، با مشخصات نام کشور، وزن، ارزش ریالی و دلاری قابل مشاهده است.

لطیفی در پایان گفت: اطلاعات تجارت کشور توسط دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی بارگذاری شده و  به تفکیک هر ماه در این تارنما از مرداد ماه در دسترس است.  

کد خبر 40923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =