اتاق تهران در حال طراحی مکانیزم تهاتر برای توسعه تجارت با کشورهای مختلف است

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به محدودیت‌های بانکی برای نقل و انتقال پول گفت که این اتاق در حال طراحی مکانیزمی برای تهاتر کالا با کشورهای مختلف است.

حسام الدین حلاج روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز، اظهار داشت: در حال یافتن راه‌حلی برای بحث تهاتر کالا هستیم تا از این طریق مکانیزم نقل و انتقال مالی را کنار گذاشته و بتوانیم از آن برای توسعه تجارت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد که این اتاق از ایده و پیشنهادات مربوط به تشکیل شرکت‌های تهاتری بدین منظور استقبال می‌کند.

معاون بین‌الملل اتاق تهران اظهار داشت: متاسفانه مکانیزم تهاتر از سوی دولت یا به درستی اداره نمی‌شود یا افرادی که در این زمینه مسئول هستند، اطلاع درستی از این مکانیزم ندارند.

حلاج گفت: اتاق تهران مکانیزمی را برای تهاتر پیش‌بینی و طراحی کرده است و در حال حاضر در حال رایزنی با کشورهای مختلف در این زمینه هستیم تا نظر آنها را نیز بگیریم. هر زمانی که طرف‌های مقابل هم نسبت به این سازوکار رضایت داشتند، می‌توانیم تهاتر را در تجارت دوجانبه اجرایی و مبادلات مالی را حذف کنیم.

وی در خصوص برگزاری همایش تجاری با اوراسیا و استفاده از ظرفیت تعرفه ترجیحی و مذاکرات در خصوص تجارت آزاد و الحاق ایران به این اتحادیه نیز گفت: در حال حاضر فهرست کالاهایی که می‌توانند در صادرات و واردات تعرفه ترجیحی داشته یا با نرخ تعرفه صفر مبادله شوند، محدود است ولی براساس سیاست کشور در حال رفتن به سمت تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا هستیم.

معاون بین‌الملل اتاق تهران تصریح کرد: در همایش اوراسیا متوجه شدیم که فارغ از محصولات کشاورزی و صنعتی، در بسیاری از کالاهای دیگر مانند دارو، محصولات بهداشتی و آرایشی و غیره ظرفیت همکاری بالایی با کشورهای اوراسیا داریم.

حلاج خاطرنشان کرد: همان افرادی که در پنل‌های مختلف همایش اوراسیا حضور داشته و سخنرانی کردند، در اتاق‌های فکر اتاق حضور دارند و نتیجه نظرات آنها در کمیسیون‌های تخصصی به بحث گذاشته می‌شود تا تجارت با اوراسیا افزایش یابد.

کد خبر 40932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =