صادرات کالا از چذابه بدون وقفه ادامه دارد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک تعیین‌شده میان کشورهای ایران و عراق در صادرات کالا از مرز چذابه گفت: روند صادرات محصولات ایرانی از این مرز به سمت کشور عراق بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، شهلا عموری افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌های تجاری در مرز چذابه، مدیریت ارشد استان خوزستان محدودیتی برای صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق ایجاد نکرده و روند صادرات محصولات ایرانی از این مرز به سمت کشور عراق بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر انجام تمهیدات لازم از سوی مجموعه بهداشت و درمان استان خوزستان برای استقرار تیم‌های مراقبتی در مرز چذابه و پایش رانندگان کامیون‌های عراقی، ادامه داد: این اقدام در پیشگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک تعیین‌شده میان کشورهای ایران و عراق در صادرات کالا از مرز چذابه، تصریح کرد: روزانه حدود ۲۴۰ کامیون، انواع محصولات تولیدی کشور را به منظور صادرات به کشور عراق در مرز چذابه تخلیه و بارگیری می‌کنند.

عموری بیان کرد: این محصولات شامل تره‌بار، سنگ مرمر و گرانیت، خیارشور و ترشی، کیک و شکلات و بیسکویت، کاشی سرامیک، دیوارپوش، درب بطری، برنج تولید استان خوزستان، گچ، سیمان سفید، ظروف یکبار مصرف، رب گوجه، سس و آبلیمو، مصنوعات پلاستیکی و یونولیت هستند.

وی با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری کالا در مرز چذابه عادی است، افزود: انتظار داریم به دلیل شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع کرونا، با تعامل و همکاری مسئولان مرزی در آینده محدودیتی برای تردد کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی اعمال نشود.

کد خبر 40967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =