بدون تجارت خارجی، رشد اقتصادی حاصل نمی شود

استاندار تهران گفت: هیچ کشوری بدون تجارت خارجی، جذب سرمایه و دریافت فناوری نمی‌تواند به توسعه، بالندگی و رشد اقتصادی دست یابد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز (دوشنبه)در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران، تاکید کرد: اگر حلقه‌ای دور خود ایجاد کرده و با دنیای خارج داد و ستد نداشته باشیم، حتما اجازه نداده‌ایم که جذب سرمایه خارجی داشته و از توان تولیدکنندگان داخلی استفاده شود، بنابراین ضرورت دارد که در توسعه تجارت و جذب سرمایه با دنیای خارج تعامل داشت.

استاندار تهران یادآور شد: در سایه تکیه بر اهمیت دادن به صادرات می‌توان رونق تولید و جهش آن را تجربه کرده و ارتقای کیفیت محصولات را رقم زد؛ ضمن اینکه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی بدانند؛ در یک رقابت سالم و زمینه صدور تولیدات و فناوری است که می توان ارتقای کیفیت محصولات را تجربه کرد.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: با توجه به اینکه رقابت در صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد بنابراین تغییر کیفی نیز در خودروهای تولید شده سال 99 نسبت به 98 تجربه نکرده ایم و این در حالی است که ماهانه 1000 دستگاه پراید در شهر تهران سرقت می شود و قفل پراید دچار مشکل است و تولیدکننده کیفی ندارد. این شرایط یعنی ضرر حاصل از نبود رقابت میان تولیدکنندگان قفل پراید را نشان می دهد.

محسنی‌بندپی یکی از معیارهایی که صادرکنندگان را در دنیا متمایز می کند، رقابت میان دولت ها دانست و گفت: دولت ها تلاش دارند تا با محصولات بهینه و کیفی تر، شرایط را برای پیشرفت خود فراهم کنند؛ پس باید نوآوری در صنایع و خدمات را تجربه کرد که این مهم به بخش خصوصی مرتبط می شود.

وی ادامه داد: البته به موازات آن دولتمردان نیز مسئولیت دارند و وزارت صنعت و خارجه نیز باید کمک کنند تا سازمان توسعه تجارت بتواند با بهره گیری از همه مجموعه ها شرایطی را فراهم کند تا صادرکنندگان با توجه به اهمیتی که برای صادرات قائل هستند، مسیر را اصلاح کنند.

استاندار تهران گفت: معاونت امور اقتصادی استانداری تهران آمادگی دارد تا به صادرکنندگان خدمات رسانی کرده و استانداری تهران نیز تمام قد در خدمت سربازان جبهه جنگ اقتصادی است.

کد خبر 40988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =