تغییر شغل ۱۰۰میلیون نفر در جهان

تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ میلیون نفر در اقتصادهای برتر جهان مجبور می شوند شغل خود را تغییر دهند به طوری که تداوم شیوع ویروس کرونا به سرعت این روند در بازار اشتغال جهانی دامن زده است.

به گزارش اگزیم نیوز، موسسه مشاوره‌ای مکنزی با جمع آوری آمار و اطلاعات پیش بینی کرده؛ مردم طی ۱۰ سال آینده در ۸ اقتصاد برتر جهان شغل خود را تغییر خواهند داد که این میزان نسبت به پیش بینی قبلی ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

در واقع این موسسه از نتایج خود اینگونه می گوید در کشورهای چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، اسپانیا، انگلیس و آمریکا از هر ۱۶ نفر، یک نفر مجبور خواهد شد تا ۱۰ سال آینده شغل خود را عوض کند.

براین اساس اگر ۱۷ میلیون نفر از این ۱۰۰ میلیون نفر، آمریکایی باشند و با توجه به پایین آمدن حقوق‌ها، تنها در حوزه خرده فروشی و هتلداری ۱۰ درصد کارمندان این کشور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

این گزارش تاکید دارد ؛ با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا افراد جوان، بانوان، کم‌سواد و متعلق به اقلیت‌های نژادی در اروپا و آمریکا با فشار بیشتری برای تغییر شغل خود روبرو هستند.

در آمریکا افرادی که سواد دانشگاهی ندارند ۱.۳ درصد بیشتر در معرض تغییر شغل قرار دارند و این در حالی است که اشخاص با نژاد آمریکای لاتین و یا سیاه‌پوست نیز  ۱۰ درصد بیشتر در معرض این تغییرات روبه رو می شوند.

کد خبر 40990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =