مجلس برای واردات کالا سقف هشت میلیارد دلاری ارز تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند سقف ۸ میلیارد دلاری برای تأمین ارز واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی برای دولت تعیین شود.

به گزارش اگزیم نیوز، نمایندگان در نشست بعدازظهر دوشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی و دومین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، در ردیف ۴ بند «ب» تبصره یک ماده واحده با پیشنهاد اصلاح کل «محمد حسین بحرینی» نماینده مردم مشهد و کلات با ۱۲۱ رای موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد دولت و دستگاه‌های ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار شدند.

براساس ماده اصلاحی دولت و دستگاه ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله بانک مرکزی مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازی (اصلی و فرعی و سایر منابع) به غیر از نرخ سامانه معاملاتی الکترونیکی«ETS» به جز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار نیستند.

با رای نمایندگان دولت موظف است بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی کشور نسبت به افزایش تدریجی نرخ ارز ترجیحی موارد فوق‌الذکر تا نرخ سامانه معاملات الکترونیکی ETS اقدام نموده و مابه‌التفاوت منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ و جدول شماره ۵ این قانون واریز نماید.

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کالاهای اساسی شامل نهاده‌های دامی نیز می‌شود.

کد خبر 41004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =