رییس سازمان صمت استان تهران از بازگشت ٨٠ درصد از ارز صادرکنندگان این استان خبر داد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، حجم صادرات این استان را حدود هشت میلیارد یورو در سال برآورد کرد و گفت: در سال جاری 19 میلیارد یورو به کشور بازگشته که ٨٠ درصد آن متعلق به صادرکنندگان تهرانی بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، یدالله صادقی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران که با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت و رئیس اتاق بازرگانی تهران و تعدادی دیگر از فعالان بخش خصوصی و دولتی فعال در امر صادرات برگزار شد، افزود: در سال جاری ۵٠ هزار پرونده ثبت سفارش در استان نیز بررسی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران از یک‌سو فضایی برای اعلام اعداد و ارقام امیدبخش و از سویی دیگر مرور مشکلات آنان است که بتوانیم با تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی با بازمهندسی روش‌های موجود به شفافیت بیشتر برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: حدود ١٧ هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال هستند و همه این واحدها در زمینه تولید و خدمات فنی و مهندسی سرآمدند.

صادقی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تحریم‌ها گفت: در دهه فجر حدود ۶ هزار میلیارد تومان طرح را به بهره‌برداری رسانده‌ایم و چهار هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی توسعه صنعتی داده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه یکی از شاخص‌های روند رشد سرمایه گذاری جواز تاسیس است، اظهار کرد: اقدام برای اخذ زمین و شروع فعالیت سرعت گرفته و در عین حال، اقدامات خوبی در جهت خلع ید از کسانی که فعالیت خود را آغاز نکنند انجام می‌شود.

وی گفت: در کنار مشکل تحریم‌ها، فرصت تولید و جایگزینی کالاها نیز وجود دارد و در زنجیره تولید و ساخت مواد اولیه سرمایه‌گذاری خوبی در حال انجام است؛ ضمن اینکه واردات لوازم خانگی نیز متوقف شده است.

رییس سازمان صمت استان تهران افزود: حفظ اشتغال و کاهش بیکاری در استان تهران ادامه دارد و واحدهای صنعتی برای گرفتن کارگر ساده دچار مشکل هستند و تعداد عرضه کار بیشتر از نیروی کار است.

صادقی با بیان اینکه بالغ بر ١۶ هزار کارت بازرگانی در استان تهران وجود دارد و ۲ هزار و ۹۹۱ صادرکننده در این استان فعال هستند، گفت: ارزش صادرات استان تهران از ابتدای سال ٩٧ تا ٣١ مرداد ٩٩ بیست و یک میلیارد یورو بود که پیش بینی می‌شود در سال جاری هشت میلیارد یورو صادرات از استان تهران صورت گیرد.

کد خبر 41007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =