رشد ۶۲ درصدی مبلغ تراکنش‌ها در یکسال گذشته

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس اطلاعات شاپرک در دی ماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان تراکنش‌ها ۲۷ درصد و مبلغ تراکنش‌ها هم ۶۲ درصد افزایش پیدا کرده که این نشان می‌دهد در این شرایط اقتصادی و شرایط کرونایی استقبال مردم از استفاده از خدمات غیر حضوری بیشتر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس معمارنژاد با تاکید بر آمار منتشر شده از سوی شاپرک و افزایش میزان تراکنش های مالی، افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند بانک‌ها به عنوان پایه‌های مالی در اقتصاد نباید از این غافله عقب بمانند.

وی اظهار داشت: از سال ۹۷ در وزارت اقتصاد موضوع تحول دیجیتالی آغاز شد و گام های خوبی را در این مسیر برداشته‌ایم کارگروه دیجیتال وزارت اقتصاد نقش راه دیجیتال بانک ملی تایید شد و به زودی این نقشه راه ابلاغ می شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در جهان امروز صحبت از انقلاب چهارم صنعتی است، گفت: انقلاب چهارم در حوزه خدمات بانکی و مالی است که حرکت از نظام مالی با معماری بالا به پایین به سمت نظام مالی با معماری پایین به بالا انجام می‌شود، به این معنا که خدمات مالی در بانک‌ها مبتنی بر نیاز و تجربه مشتری‌ها خواهد بود و براین اساس نیازها تامین می‌شود.

وی با اشاره به ارایه خدمات مالی توسط موسسات غیرمالی، یادآور شد: بیگ‌تک‌ها به این سمت حرکت کردند و گفته می‌شود در سال ۲۰۲۵ به بعد شرایط به گونه‌ای می‌شود که بانک‌ها شرکت‌های فناورانه دارای پروانه بانکی خواهند بود.

معمارنژاد با بیان اینکه داده مهمترین منبع شناسایی و پیش بینی رفتار مشتریان است، گفت: براساس اطلاعات شاپرک در دی ماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان تراکنش‌ها ۲۷ درصد و مبلغ تراکنش‌ها هم ۶۲ درصد افزایش پیدا کرده است که این نشان می‌دهد در این شرایط اقتصادی و شرایط کرونایی استقبال مردم از استفاده از خدمات غیر حضوری بیشتر شده است.

کد خبر 41016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =