طلا ۱۳.۵ دلار گران شد

با متمایل شدن حرکت دوباره سرمایه ها به بازار طلا به عنوان پشتوانه‌ای در برابر و نادیده گرفتن سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، ارزش این فلز گرانبها در معاملات امروز(سه شنبه) افزایش یافت.

به گزارش اگزیم نیوز، در معاملات بازارهای جهانی هر انس طلا امروز(سه شنبه)تا ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران با ۱۳.۵۲ دلار رشد قیمت یک هزار و ۷۹۷ دلار و ۷۷ سنت فروخته شد.

قابل ذکر است که نرخ طلا در معاملات روز جمعه به یک هزار و ۷۵۹ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس کاهش یافته بود که کمترین ارزش طلا از دوم جولای به شمار می‌رود.

براین اساس پیتر فرتیج تحلیلگر بازار گفت: بازار با چشم انداز تورم بازی می‌کند و امروز قیمت طلا به عنوان پشتوانه ایی در مقابل آن افزایش یافته است.

با این حال، افزایش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا برای طلا سیگنالی منفی محسوب می شود که بر ارزش دلار می‌افزاید و این امر باعث شده تا مانع از تقویت بیشتر فلز زرد شود.

پیشتر نیز کارشناسان به رویترز گفته اند به دنبال تقویت گمانه زنی‌ها در مورد رشد اقتصادی سریع تر، ارزش دلار در ساعات اولیه معاملات بازارهای جهانی افزایش می یابد و از آنجاییکه انتظار می‌رود بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری آمریکا تا پایان هفته تصویب شود و ترمیم اقتصادی به دنبال داشته باشد؛ اما افزایش تورم را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 41026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =