جزئیات تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره تعرفه خدمات بندری گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ ارز، سیاست تعرفه‌ای برای افزایش انگیزه فعالیت بخش خصوصی در نظر گرفته ایم.

یه گزارش اگزیم نیوز، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با سیاست‌های تعرفه‌ای این سازمان در بخش خدمات بندری و دریایی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی هرساله بررسی تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری را در دستور کار خود قرار می‌دهد؛ چرا که باید در بنادر ایران به بهترین شکل از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تغییرات نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها، ضرورت داشت که نگاهی به افزایش تعرفه‌ها در بنادر داشته باشیم، افزود: با جلسات برگزار شده در شورای عالی ترابری کشور و همه سازمان‌ها و نهادهای ذیربط، تصمیم بر این شد که تعرفه‌های بندری تنها در بخش خنکاری، باربری و انبارداری با افزایش همراه و برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

منتصر کوهساری با تاکید بر اینکه با این اتفاق بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بنادر کشور داشته باشد، گفت: درآمدهای سازمان بنادر محدود است و پاسخگوی سرمایه گذاری در بنادر اصلی و کوچک نیست و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: نظام تعرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به ایجاد انگیزه در بخش خصوصی به منظور فعالیت در بنادر کشور کند.

وی گفت: در بخش تعرفه‌های خدمات بندری؛ انجمن پایانه داران و انجمن کشتیرانی در جلسات حضور دارند و نکات فنی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد تا منافع عمومی و به ویژه بخش خصوصی در بنادر کشور دیده شود.

کد خبر 41038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =