۱۱۸ میلیون یورو در صنعت مخابرات صرفه‌جویی شد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری میزهای توسعه ساخت داخل خبرداد و گفت: تاکنون دو میز ساخت داخل در صنعت مخابرات با ارزش ۱۱۸ میلیون یورو برگزار شده و میز سوم هم در دستور کار است.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در حاشیه بیست و یکمین دوره نمایشگاه تلکام با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور از برگزاری سومین میز ساخت داخل در صنعت مخابرات در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: توسعه تجهیزات ساخت داخل در صنعت مخابرات را با کمک شرکت های فناورانه دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: میز سوم ساخت داخل صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات تا پایان سال یا ابتدای سال۱۴۰۰ با همکاری وزارت ارتباطات و انجمن تشکل صنعت مخابرات با میزبانی وزارت صنعت برگزار خواهد شد.

صادقی نیارکی گفت: امروز بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی ازجمله، سازندگان تجهیزات، شرکت‌های فناوری و شرکت‌های فعال در حوزه مخابرات در این نمایشگاه مشارکت دارند که برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها با توجه به تحولاتی که در عرصه فناوری روی می دهد، بسیار تاثیرگذار است.

وی توضیح ‌داد: اکنون شرکت‌های فناورانه سهم بالایی از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و ارزش بازار در جهان متعلق به این نوع شرکت‌هاست.

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: براساس تغییراتی که در فناوری جهانی اتفاق افتاده، برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا ایران هم در این مسیر حرکت کند و با حمایت از ساخت تجهیزات داخلی، بین تقاضا و نیازمندی‌های بخش صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات برای توسعه و رشد ساخت داخل هم‌رسانی و برنامه‌ریزی انجام شود.

این مقام مسوول درباره نتایج برگزاری این نوع نمایشگاه خاطرنشان‌کرد: این رویدادها را با اهداف خوداتکایی در این بخش، توسعه کسب و کارهای فناورانه، صادرات خدمات فنی، مهندسی و فناورانه در این حوزه دنبال خواهیم‌کرد.

وی افزود: امروز ۱۰ رتبه نخست ارزش بازارهای تجاری مربوط به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناورانه است و در جهان شرکت‌های فناورانه و کسب‌وکارهایی که با پلتفرم استارتاپی شکل یافته اند، در طبقه‌بندی از شرکت های نفتی و خودروسازی پیشی گرفته اند.

صادقی نیارکی گفت: ایران هم در قالب شرکت های استارتاپی کارهای خوبی انجام داده که باید با حمایت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه موجب تغییر جهشی رو به رشد این حوزه باشیم.

نمایشگاه تلکام ۹۹ از امروز تا روز جمعه (هشتم اسفندماه) با حضور شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی، همچنین فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شده است.

این شرکت‌ها هرساله نمایشگاه تلکام را بهترین فرصت برای معرفی خود و فناوری‌های جدید ارتباطی و مخابراتی می‌دانند.

پیش‌ از این قرار بود نمایشگاه تلکام ۹۹ در مهرماه یا دی‌ماه برگزار شود، اما به دلیل مساعد نبودن شرایط و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاد.

کد خبر 41042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =