صادرات، دلیل افزایش قیمت میوه است

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌های اخیر میوه، صادرات آن‌ها است، گفت: سیب و پرتقال‌های تنظیم بازار از اواسط اسفند ۹۹ عرضه خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس قبادی علت گرانی این روزهای میوه را صادرات خواند و اظهار داشت: میزان صادرات میوه در روزهای اخیر در مقایسه با سنوات گذشته، افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز یکی از دلایل اصلی رونق صادرات میوه است، گفت: تأخیر در حمل به دلیل بارش‌های اخیر و همچنین سرمازدگی برخی میوه‌ها در استان‌های فارس و کرمان از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت همچنین افزود: میوه‌های تنظیم بازاری از اواسط اسفند عرضه می‌شوند که این اقدام تا حدودی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند.

قبادی افزایش قیمت میوه به دلیل خریدهای تنظیم بازاری را شایعه خواند و گفت: خریدهای تنظیم بازاری سیب و پرتقال حدود ۲ ماه قبل انجام شده و ارتباطی به گرانی‌های اخیر ندارد.

وی همچنین افزود: میزان ذخیره‌سازی سیب و پرتقال حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که به نسبت یک میلیون تن سیب و پرتقال تولیدی کشور قابل مقایسه نیست.

دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید مجدد بر اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌های اخیر میوه، صادرات آن‌ها است، افزود: میوه‌ها در اختیار بخش خصوصی است و حاکمیت نمی‌تواند خیلی در بحث قیمت‌گذاری دخالت کند.

کد خبر 41051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =