مذاکرات گسترده بانک مرکزی با عراق، عمان، ژاپن و کره برای آزادسازی منابع بلوکه شده

رییس کل بانک مرکزی از مذاکرات گسترده با کشورهای عراق، عمان، ژاپن و کره جنوبی برای آزادسازی منابع ارزی کشور خبر داد و گفت: فضا خیلی بهتر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: پول‌های ما سر جای خود و در این کشورهاست. خود این کشورها درخواست کردند که بیایند و درباره پرداخت این پول‌ها با ما به توافق برسند و ما هم راه این کار را به آنها نشان دادیم.

وی تصریح کرد: دستور پرداخت این پول‌ها را صادر کردیم؛ هر زمانی که این کشورها بخواهند می‌توانند این پول‌ها را پرداخت کنند و اگر پرداخت هم نکنند، ما پیگیری‌های خودمان را در این خصوص انجام خواهیم داد.

رییس شورای پول و اعتبار از خبرنگاران و رسانه‌ها درخواست کرد تا درباره روند آزادسازی منابع بلوکه شده کشور چندان به اظهارات رسانه‌های خارجی و دیپلمات‌ها توجه نکنند.

همتی رقم دقیق منابع بلوکه شده بانک مرکزی نزد کره جنوبی را ۷ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اجازه دهید با توافق جلو برویم. در مرحله اول قرار است حداقل یک میلیارد دلار از این منابع در اختیار ما قرار بگیرد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: ما مذاکرات گسترده‌ای را با عمان، عراق کره جنوبی و ژاپن آغاز کرده‌ایم و فضای مذاکره با این کشورها خیلی بهتر از قبل شده است.

وی درباره اینکه آیا کشورهای ژاپن و کره جنوبی برای پرداخت منابع بلوکه شده ایران از اوفک مجوز گرفته‌اند یا خیر، اظهار داشت: این موضوع مشکل این کشورهاست و به ما ارتباطی ندارد.

کد خبر 41067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =