ایجاد هزار کیلومتر آزادراه‌ در دولت تدبیر و امید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: یک هزار کیلومتر در دولت تدبیر و امید به آزادراه‌های کشور اضافه شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در آئین افتتاح آزاد راه آبیک – ورامین که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، توضیح داد:‌ اقدامات و طرح های بسیاری برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در بخش ریلی، بزرگراهی و آزادراهی در حال انجام است که با توجه به نام گذاری امسال به سال جهش تولید، تلاش شد تا تعدادی از این پروژوه ها الویت بندی شده و امسال و سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: در بخش ریلی هشت پروژه به طول هزار و ۵۳۰ کیلومتر حدود ۱۳ درصد مسیر ریلی کشور، در بخش آزادراهی ۹ پروژه به طول ۶۶۰ کیلومتر حدود ۲۸ درصد از آزادراه‌های موجود کشور و در بخش بزرگراهی ۷۷  پروژه به طول هزار و ۸۰۰ کیلومتر معادل ۱۱ درصد از بزرگراه‌های کشور در اولویت اجرا قرار گرفته است و این طرح ها تا به امروز بالای ۸۵ درصد پیشرفت داشته و به مرور آماده بهره برداری قرار می‌گیرد.
خادمی با اشاره به افتتاح آزادراه آبیک –ورامین و اجرای سالانه ۸۰ کیلومتر آزادراه در کشور گفت: با بهره برداری از این آزادراه مهم، امسال ۲۲۱ کیلومتر آزادراه درکشور به بهره برداری رسید که این میزان ۲.۵ برابر متوسط آزادراه سازی در کشور است.

به گفته وی، با افتتاح این طرح، طول آزادراه‌های کشوربه ۲ هزار و ۶۵۸ کیلومتر رسید.
این مقام مسئول ادامه داد: اجرای حدود ۳۳۰ کیلومتر آزاد راه در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در دستور کار دولت است و به این ترتیب، طول آزادراه های کشیده شده در دولت تدبیر و امید به هزار کیلومتر می‌رسد که این یعنی افزایش ۵۰ درصدی طول آزادراه‌های کشور.
وی در خصوص آزادراه‌های اطراف استان تهران و البرز نیز گفت: آزادراه فعلی در جنوب استان البرز و تهران به اتمام رسید، ‌آزادراه تهران_شمال در منطقه ۲ با روند بسیار خوبی در حال اجرا است و  روند تکمیل آزادراه شهید همت به عنوان کنار گذر شمالی شهر کرج نیز در حال انجام است که قطعا این آزادراه ها تحول ترافیکی و عملکرد بسیار خوب در سامان دهی ترافیک این ۲ استان ایجاد می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: آزادراه آبیک-ورامین علاوه بر کاهش ترافیک، راه های منتهی به استان های البرز و  تهران را به صورت ترانزیتی بهم متصل می کند.
آزادراه آبیک – ورامین به طول ۱۵۸ کیلومتر طی مدت ۵ سال اجرا و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 41091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =