شرکت بوئینگ بیش از ۶ میلیون دلار جریمه شد

اداره هوانوردی آمریکا شرکت بوئینگ را به علت نقض ایمنی های پرواز مطابق با توافق صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۶.۶ میلیون دلار جریمه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، اداره هوانوردی آمریکا در بیانیه ای افزودکه شرکت بوئینگ با پرداخت ۵.۴ میلیون دلار برای حل و فصل پرونده های قبلی علیه این شرکت و ۱.۲۱ میلیون دلار دیگر برای دو پرونده اخیر موافقت کرده است.  

استیو دیکسون مدیر اداره هوانوردی آمریکا توضیح داد: بوئینگ نتوانست به تمام تعهدات خود در توافق حل و فصل عمل کند و اداره هوانوردی آمریکا با اعمال جریمه های اضافی این شرکت را مسئول می داند.

ارزش سهام بوئینگ با افت شاخص ۵.۶ درصدی در بازار نیویورک به میزان ۲۱۶.۴۵ دلار رسید.

این توافق نامه تنها چند ماه پس از آن صورت گرفت که  ۷۳۷ MAX پرفروش ترین هواپیمای بوئینگ، بعد از گذشت ۲۰ ماه از تولید آن سقوط کرد.

در پی سقوط قطعات یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ بر فراز یک منطقه مسکونی در حومه دنور ایالت کلرادو، شرکت بوئینگ اعلام کرده است که استفاده از این مدل جت را به حالت تعلیق در می آورد. گزارش ها نشان می دهد بقایای قابل توجهی از هواپیما از جمله بخش هایی از موتور آن در حیاط یک منزل مسکونی سقوط کرده است.

همزمان با این حوادث قطعات هواپیمای بوئینگ در شهر "ماستریخت" در جنوب هلند سبب مصدومیت ۲ نفر شد. نشریه آلمانی "زوددویچه سایتونگ" نوشت: اندکی پس از بلند شدن یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ به مقصد نیویورک، آتش سوزی در یکی از چهار موتور آن سبب سقوط برخی قطعات فلزی موتور بر فراز منطقه مرسن در شمال ماستریخت شد که بر اثر آن چندین خودرو و خانه آسیب دیدند.

به دنبال حادثه برای این هواپیماها، وزارت حمل و نقل ژاپن از شرکت های هواپیمایی داخلی خود خواست به دلیل ایجاد سانحه برای ۲ هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ با موتورهای پرات و ویتنی ۴۰۰۰ در اروپا و آمریکا، تا اطلاع ثانوی استفاده از این مدل را متوقف کنند. این وزارت خانه اعلام کرد پیش از این هم در تاریخ چهار دسامبر ۲۰۲۰(۱۴ آذر) نقص فنی در موتور یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ سبب فرود اضطراری آن شده بود.

کد خبر 41101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =