برای نخسین بار در کشور تولید انواع لوله اسپیرال در مبارکه آغاز شد

برای نخستین بار در کشور ساخت تولید لوله‌های قطور اسپیرال به روش ۲ مرحله‌ای(آفلاین) روز جمعه با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و استاندار و شماری از فعالان اقتصادی اصفهان در شهرک صنعتی مبارکه آغاز شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محصولات تولیدی شرکت قطورسازان اسپادان، انواع لوله‌های فولادی با درز جوش مارپیچ(اسپیرال) است که سالانه ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن را دارد.

کاربرد محصولات تولیدی در طرح‌های ملی انتقال آب، نفت و گاز- پایل(پیمانکاری حفاری شمع ماشینی درجا) و کیسینگ( نوعی لوله بدون درز ) است اجرای این واحد تولیدی در سال ۹۵ آغاز و در سال ۹۸ راه اندازی شده است.

مساحت زمین این واحد ۳۱ هزار مترمربع شامل سه قطعه زمین در شهرک صنعتی، ۵۰۰ هزار مترمربع زمین واقع در مجاورت شهرک صنعتی دهسرخ برای طرح‌های توسعه است همچنین مساحت زیربنا ۱۵ هزار مترمربع است و توان برق مصرفی سه مگاوات را دارد.

به گفته مسوولان این واحد تولیدی چهار هزار مترمکعب در سال از شبکه آب شهرک صنعتی و سه هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف می‌کند.

تکنولوژی ماشین آلات این واحد تولیدی دانش بنیان ایرانی است و اشتغال مستقیم در خط تولید فعلی ۱۲۰ نفر و پس از توسعه ۳۰۰ نفر در ۲ نوبت کاری خواهد بود.

میزان سرمایه گذاری ثابت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و بیست میلیون دلار ارزی است، این واحد تولیدی با صد درصد سرمایه شخصی سهامداران احداث شد، صددرصد فعالیت‌های طراحی و نصب برای اولین بار توسط کارشناسان داخلی انجام شده و ساخت بیش از ۵۰ درصد تجهیزات برای اولین بار توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

تجهیزات تکمیلی جهت آزمایش لوله‌های انتقال گاز و آزمایشگاه، طرح توسعه خط دوم لوله اسپیرال و احداث واحد پوشش از جمله طرح‌های توسعه است.

مشکلات فعلی واحد، درخواست مشارکت فعال برای تامین لوله‌های طرح بزرگ انتقال آی، نفت و گاز کشور و اخذ مجوز تغییرکاربری جهت طرح توسعه خط دوم اسپیرال و کارخانه پوشش لوله برای زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی شرکت است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه این استان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری برای بررسی طرحهای سفر استانی دولت و افتتاح شماری از طرحهای عمرانی و تولیدی روز پنجشنبه به استان اصفهان سفر کرده است.

کد خبر 41106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =