نماینده مجلس: برخی از پیشنهادات نمایندگان ماهیت بودجه‌ای ندارد

نماینده بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه برخی از پیشنهادات نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه ماهیت بودجه‌ای ندارد، گفت: نمایندگان با توجه به کمبود وقت مجلس باید پیشنهادات خود را با موضوعات قابل بحث در لایحه بسنجند تا بتواند آرای لازم را کسب کند.

به گزارش اگزیم نیوز، «غلامرضا نوری‌قزلجه» روز جمعه در گفت و گویی با اشاره به فرایند بررسی لایحه بودجه در جلسه علنی مجلس و پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان اظهار داشت: نمایندگان پیشنهادات خود را با موضوعات قابل بحث در بودجه بسنجند و بر اساس تناسب و قرابت با موضوعات مطرح شده ارائه کنند.

نماینده بستان آباد گفت: اگر پیشنهاد در چارچوب بودجه‌ای نگنجد یا از اصل ماهیت بودجه انحراف داشته باشد، طبیعتاً رای نمی‌آورد و اگر همه این پیشنهادات مطرح شود برای مجلس زمان‌بَر است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه در مجالس قبل هم رویه بررسی لایحه بودجه اینگونه بود، افزود: البته در سال اول مجالس پیشنهادات بیشتری ارائه می‌شود و این برداشت بین نمایندگان وجود دارد که می‌توانیم خیلی از مشکلات را در بررسی لایحه بودجه حل کنیم در حالی که اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: نمایندگان با بررسی لایحه بودجه تجربه‌ای را کسب می کنند که نتیجه آن فیلتر کردن پیشنهادات است و متوجه خواهند شد که برخی از این پیشنهادات ماهیت بودجه‌ای ندارد. وقتی نمایندگان با تجربه می‌شوند،  پیشنهادات کاهش پیدا می‌کند. نمایندگان وقتی وضعیت آرای پیشنهادات خود را می‌بینند، تعدادی از پیشنهادات خود را فیلتر می‌کنند و تا حدودی  این رویه کاهش می‌یابد.

نماینده مردم بستان‌آباد گفت: طبق آیین‌نامه باید به پیشنهادات رسیدگی شود اما امسال بخاطر برگشت بودجه و رد کلیات از سوی مجلس  فرصت  کم است و از نظر زمانی هم مجلس در تنگنا است.

وی راهکار پیشنهادی خود برای سرعت بخشیدن به بررسی لایحه بودجه فعال شدن بخش معاونت قوانین مجلس دانست و تصریح کرد: اگر معاونت قوانین در مجلس بتواند نظارت بیشتری بر پیشنهادات نمایندگان داشته باشد و آنها را از طریق سامانه پالایش کند و به نمایندگان پیشنهاد دهنده برای اصلاح و رفع اشکال کمک کند این موضوع می‌تواند کمک زیادی برای سرعت‌بخشی به بررسی لایحه بودجه کند که این هم مستلزم اصلاح آیین‌نامه است.

کد خبر 41107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =