پرداخت ۱.۲۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه ۹۹

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک‌ها در ۹ ماهه نخست امسال ۱.۲۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف پرداخت کرده‌اند که ۵۹۴ هزار میلیارد تومان از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهند که در ۹ ماهه امسال از ۱.۲۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی، حدود ۴۰ درصد آن به بخش خدمات و حدود ۳۰ درصد به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.

بانک‌ها طی مدت زمان مورد بررسی، ۳۹.۵ درصد از تسهیلات ۱.۲۲۰ هزار میلیارد تومانی را به بخش خدمات، ۲۹.۷ درصد را به بخش صنعت و معدن، ۱۸.۲ درصد را به بخش بازرگانی، ۶.۹ درصد را به بخش کشاورزی و ۵.۸ درصد را به بخش مسکن و ساختمان پرداخت کرده‌اند.

در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل هم از سهم تسهیلات پرداختی به سه بخش مسکن و ساختمان، کشاورزی، بازرگانی و صنعت و معدن کاسته شده و در مقابل به سهم بخش خدمات افزوده شده است.

براین اساس در پاییز امسال میزان کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها بیش از ۵۲۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹۵ درصد و نسبت به فصل قبل از آن نیز ۷۵ درصد رشد داشته است.

در پاییز امسال و از مجموع تسهیلات ۵۲۳.۲ هزار میلیارد تومانی پرداخت شده، ۲۹۸.۹ هزار میلیارد تومان با هدف تامین سرمایه در گردش و ۶۱.۷ درصد با هدف ایجاد کسب‌وکار پرداخت شده و ۱۶۲.۶ هزار میلیارد تومان دیگر به سایر بخش‌ها اختصاص یافته است.

کد خبر 41118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =