توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق تسریع می‌شود

دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق گفت: اشتراک فراوان ایران و عراق در بخش‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، موجب تسریع در فعالیت‌های کمیسیون مشترک دو کشور و توسعه روابط اقتصای بین دو کشور شده است.

به‌گزارش اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمدولی علاءالدینی» افزود: عراق دارای وجوه مشترک فراوان اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی با کشور ایران دارد.

وی توضیح داد: براساس مذاکره های انجام شده بین تهران- بغداد و برگزاری جلسه و کمیسیون‌های مشترک در ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه امسال، در حالی که تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه ایران به اجرا گذاشته ‌شد، توانستیم گام‌های موثری برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف عمران، صادرات محصولات در حوزه‌های گوناگون و توسعه صادرات غیرنفتی برداریم.

مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به اینکه کالاها و خدمات ایران در کشور عراق، از اقبال خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: صادرات کالاهای کشاورزی، لبنیات، همچنین اجرای سدسازی، کالاهای آب و برق، گردشگری در شمار بخش‌هایی است که در مذاکرات انجام شده با کشور عراق، مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: روند توسعه صادرات با کشورهای همسایه به‌ویژه کشور عراق به شکل پایدار بوده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار مطلوب ایران استمرار و افزایش یابد.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق صبح امروز برای دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد.

کد خبر 41132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =