آغاز روند پرداخت بدهی‌های عراق به ایران

وزیر خارجه عراق با اشاره به توافقات انجام شده میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: روند پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز،«فواد حسین» وزیر خارجه عراق در دیدار با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که پیش از ظهر امروز شنبه انجام شد؛ با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق گفت: امنیت و ثبات زیرساخت توسعه اقتصادی و رفاه است و برای کشوری چون عراق که سال‌ها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده، برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توافقات انجام شده میان مسئولان دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده، خاطرنشان کرد: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته و بزودی براساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز خواهد شد.

شمخانی نیز بر ضرورت همکاری و تشریک مساعی کشورهای منطقه برای کاهش تنش و انجام گفت‌وگوهای سازنده برای فروکش کردن بحران‌های موجود تاکید کرد و گفت: آرامش و امنیت امروز عراق حاصل اقتدار مرجعیت، تدبیر دولتمردان و مجاهدت حماسی نیروهای مسلح و گروه‌های مقاومت مردمی است و باید از آن حراست کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اقدامات اخیر امریکا برای تقویت و توسعه فعالیت‌های تروریستی داعش در منطقه و حمله وحشیانه به نیروهای ضد تروریستی مقاومت، آغاز دور جدیدی از تروریسم سازمان‌یافته است، اظهار داشت: ایران و دیگر کشورهای ضد تروریسم اجازه نخواهند داد تروریسم تکفیری وابسته، بار دیگر در منطقه ظهور کنند.

کد خبر 41140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =