دولت با اجرای دقیق مصوبه مجلس بهانه را از دست دشمنان گرفت

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت با اجرای دقیق و مدبرانه قانون "اقدام فوری برای لغو تحریم‌ها" به عنوان مصوب مجلس پیرامون پروتکل الحاقی، بهانه را از دست دشمنان گرفت که نتیجه آن مخابره یک صدای واحد و عزتمندانه از ایران بود.

به گزارش اگزیم نیوز، اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست اقتصادی مقاومتی گلستان اظهار داشت: کاری کردیم که اسرائیل و سعودی و آمریکا از اقدام ما جشن نگرفته و ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای نکنند.

وی بیان کرد: کاری کردیم که همه دنیا در برابر ایران و مردم سرفراز ما سر تعظیم فرود آوردند .

معاون اول رییس جمهوری افزود: کسی که در کشور مسوولیت قبول می کند نباید در مقابل شرایط تسلیم شود.

وی ادامه داد: تحریم بخش های اصل اقتصاد ایران از جمله فروش نفت، بانک ها و بخش های کشتیرانی، هواپیمایی و حتی جاده‌ای را تحت فشار قرار داد تا امکان انتقال پول تا حد امکان کاهش یابد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: مردم با وجود همه فشارهای حداکثری، مقاومت کردند و به نقطه ای رسیدیم که ایران مقتدرانه سر جای خود ایستاده اما ترامپ و تیم طراح تحریمش به تاریخ پیوسته و دیگر خبری از آنان نیست.

جهانگیری افزود: تحریم اثر زیادی بر زندگی مردم گذاشت و پیشرفت کشور را هم دچار آسیب کرد که یکی از دلایل آن وابستگی اقتصاد به دولت است.

وی گفت: با وجود تلاش فراوان، هنوز به معنای واقعی توسعه از دست دولت خارج نشده و بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد و سرمایه گذاری نیست.

معاون اول رییس جمهوری  اظهار داشت: وقتی منابع دولت در شرایطی مانند تحریم تحت فشار باشد به بخش های توسعه ای مانند بخش خصوصی هم فشار وارد می شود.

وی به اثرات تحریم و برداشت های متفاوت از آن اشاره کرد و گفت: اگر شرایط امروز کشور را با وضعیت مطلوب مقایسه کنیم مجبوریم بگوییم که با خواسته آرمانی فاصله داریم اما برخی ها این حرف ها را این گونه برداشت می‌کنند که " فلانی می‌گوید وضع کشور بد است".

جهانگیری ادامه داد: اگر بخواهیم وضعیت خودمان را با آن‌چه درون آن قرار گرفته ایم، بسنجیم باید اعلام کنیم که در این شرایط سخت هم پیشرفت های زیادی حاصل شد اما باز هم ممکن است عده ای بگویند" فلانی خبر ندارد که در کشور چه خبر است".

معاون اول رییس جمهوری گفت: در این شرایط از صاحب نظران می خواهم با مردم صادق باشند و صادقه رفتار کنند.

وی اظهار داشت: آمریکا با اعمال تحریم های فراوان می خواست اقتصاد کشور را از هم گسسته و مردم را آن قدر تحت فشار بگذارد که به خیابان ها بریزند تا آن ها خود را برای فروپاشی نظام آماده کنند اما مردم ایران با افتخار از این وضعیت عبور کرده و سربلند شدند.

وی گفت: بیان این نتایج روشن هم عده ای را ناراحت کرده و آن ها می گویند " مگر خبر ندارید زندگی مردم در چه وضعیتی قرار دارد؟

جهانگیری ادامه داد: مگر کسی هست که بگوید مردم طی این سال ها در سخت ترین فشار قرار نگرفته و دچار آسیب فراوان نشدند؟

معاون اول رییس جمهوری افزود: آن چه موجب سرفرازی مردم ایران در این وضعیت دشوار شد، صبوری بزرگوارانه مردم بود که فشارها را پشت سر گذاشته و تحمل کردند.

وی گفت: تلاش می کنیم تحریم ها را حتی یک روز زودتر از پیش روی مردم برداریم و راهکاری در پیش بگیریم که منجر به فشار جدید نشود.

جهانگیری به اجرای طرح های زیرساختی در گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح ها، زهکشی ۲۸۰ هکتار از اراضی گلستان است که نشان می دهد دولت عزم جدی برای حل مشکلات مناطق گوناگون کشور دارد.

وی به اثرات شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در روزهای اول شیوع این ویروس اجازه خرید ماسک را هم نداشتیم اما شرایط را تغییر داده و با سرعت به صادر کننده این محصول تبدیل شدیم.

جهانگیری به نتایج مثبت تولید واکسن داخلی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تلاش برای تولید این محصول، خرید واکسن خارجی را هم ادامه داده و نمونه های معتبر و تایید شده را وارد خواهیم کرد.

وی افزود: در انجام واکسیناسیون، مسوولان با شهروندان عادی تفاوتی نداشته و تلاش می کنیم دوگانگی در تزریق آن به وجود نیاید.

معاون اول رییس جمهوری به ظرفیت های گلستان اشاره کرد و گفت: فقط چند دهه از تولد گلستان می گذرد اما در همین مدت کم درآمد سرانه مردم این استان با شتاب مطلوب افزایش یافته است.

جهانگیری بیان کرد: توسعه و پیشرفت استان ها محدود به تصمیم گیری مدیران پایتخت نشین نیست بلکه عملکرد و برنامه مسوولان استانی هم در رسیدن به این اهداف مهم است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: برای توسعه سریع و استفاده بهینه از ظرفیت های گلستان، پیشنهاد راه اندازی منطقه آزاد از سوی دولت مطرح و لایحه آن به مجلس فرستاده شد اما به دلیل اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان این طرح به مجلس تشخیص مصلحت رفت و حالا باید منتظر بمانیم که چه تصمیمی برای اجرای این طرح گرفته خواهد شد.

جهانگیری گفت: به جای آنکه دولت در تصمیم‌گیری‌ها برای توسعه مستقل باشد، مراحل اجرا، تایید و تصویب طرح ها طولانی می‌شود که این نظام تصمیم‌گیری با هدف سرعت بخشیدن به توسعه باید تغییر کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صبح امروز شنبه به همراه تعدادی از وزیران از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

کد خبر 41149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =