فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار در ذخایر سنگ آهن، مس و طلا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه اعلام فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای محدوده‌های جدید معدنی و همچنین معدن سنگ آهن A۲۱ در استان یزد پیش‌بینی شده که اکثر محدوده‌هایی که به فراخوان خواهد رفت، دارای ذخایر سنگ‌آهن، مس و طلا است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، "وجیه الله جعفری" در جلسه سیاست‌گذاری برای تامین مالی طرح‌های توسعه (شرکت سهامی عام پروژه) با حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ معدنی، افزود: محدوده‌های جدیدی که در مرحله اخذ پروانه اکتشاف است، در قالب فراخوان جذب سرمایه‌گذار به زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: محدوده‌های جدید در قالب بسته‌های مختلف و با تایید وزیر صنعت و معاونت معدنی وزارتخانه، تا پایان سال برای مزایده اطلاع‌رسانی میشود.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه‌داد: عمده این محدوده‌ها، فلزی است که شامل پروانه اکتشاف، گواهی کشف و معادن می‌شود.

شرکت‌ها پروژه‌های توسعه‌ای را معرفی کنند

جعفری، خطاب به شرکت‌های معدن و صنایع معدنی گفت: شرکت‌ها، پروژه‌های توسعه‌ای که قابلیت تامین مالی به‌وسیله شرکت سهامی عام پروژه دارند، تا پایان هفته جاری به ایمیدرو معرفی کنند و این پروژه‌ها در معاونت و مدیریت‌های ایمیدرو بررسی و زمینه تامین مالی در قالب شرکت عام پروژه فراهم خواهد شد.

زیرساخت و پیشنهاد تشکیل شرکت سهامی عام پروژه "آب"
وی با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ای ایمیدرو در بخش زیرساخت، گفت: توسعه زیرساخت‌ها به‌وسیله شرکت سهامی عام پروژه به‌ویژه در حوزه ساخت ریل و تامین آب و برق در دستور کار است.

این مقام مسوول پیشنهاد داد: تشکیل شرکت سهامی عام پروژه "آب" می‌تواند نیاز صنایع معدنی به آب در نقاط مختلف کشور را تامین کند و علاوه بر پروژه انتقال آب خلیج‌فارس، این رویکرد برای سایر سواحل کشور نیز قابلیت اجرا دارد.

ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی
رییس هیات عامل ایمیدرو، ایفای نقش مسوولیت‌های اجتماعی توسط شرکت ها در نقاط معدنی را مهم خواند و گفت: بحث مسوولیت های اجتماعی مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است و باید به شکل پیوسته فعالیت شرکت ها در مناطق معدنی و کارخانه مورد توجه باشد.

جعفری افزود: سیاست‌های مزبور می‌تواند در توسعه، پشتیبانی و تامین مواد اولیه که برای افزایش میزان سرمایه گذاری اثرگذار است، بیش از پیش شرایط را برای تحقق اهداف معدن و صنایع معدنی مهیا کند.

این جلسه به شیوه ویدئو کنفرانس برگزار شد و "امیر خرمی شاد" معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، "محمد آقاجانلو" معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، "امیر صباغ" مدیر دفتر اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایمیدرو و همچنین نمایندگان شرکت های مبارکه، ملی مس، توسعه معادن و فلزات، گل گهر، چادرملو و فولاد خوزستان حضور داشتند.

براساس این گزارش، بودجه امسال ایمیدرو رقمی افزون بر ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام شد که برای توسعه طرح های این بخش از محل منابع داخلی در سال ۹۹ و نیز بخش قابل توجهی از این اعتبار به اکتشاف، تامین مواد معدنی و زیرساخت اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 41227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =