تلاش بخش خصوصی برای تداوم گردش چرخ کارخانجات

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد که اگرچه آثار و تعداد تحریم ها اکنون بیشتر شده اما اولویت امروز کشور، ایجاد و حفظ اشتغال است لذا بخش خصوصی ایران در این شرایط سخت ایستاده تا چرخ کارخانجات بچرخد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز (سه‌شنبه) و در پنجمین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب و یکصد و سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در طول ۱۳۷ سال گذشته حضوری موثر در انقلاب مشروطه، کمک به کشور در عبور از قحطی گسترده، حمایت از جبهه‌ها و همچنین دوره کرونا داشته است.

وی ساخت اولین خط راه‌آهن، تاسیس اولین خطوط تولید خودروهای سبک و سنگین، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، مواد غذایی را از جمله اقدامات بخش خصوصی در سال‌های گذشته نام برد.

رییس اتاق تهران با گلایه از برخی مسئولین، تصریح کرد: امروز همه در کشور زندگی‌نامه بیل گیتس، استیو جابز و ایلان ماسک را می‌شناسند ولی کمتر کسی محسن خلیلی عراقی، خیامی‌ها و لاجوردی‌ها را می‌شناسد. نسل جوان هر اندازه ستارگان واقعی کسب‌وکار ایران را بیشتر بشناسد، موفق‌تر خواهند بود.

خوانساری گفت: اگرچه بخش خصوصی کشور بالنده به شمار می رود؛ ولی مورد احترام نبوده و این موضوع در ۲۰ سال اخیر و به دلیل افزایش درآمدهای نفتی شدت بیشتری گرفته است.

نایب رییس اتاق ایران با انتقاد از فسادهای ارزی کشور، تصریح کرد: با وجودی که عده ای با رانت به ثروت رسیده‌اند، سرمایه خود را از طریق خرید ملک و آپارتمان به خارج از کشور منتقل کرده‌اند ولی بخش خصوصی همواره در حال مبارزه برای بقاست.

خوانساری گفت: بارها از دست‌اندازی به بیت‌المال و فساد گفته ایم اما شاهد هستیم که میان فهرست افراد فاسد، نامی از کارآفرینان شناسنامه‌دار وجود ندارد.

رییس اتاق تهران از اصرار به توزیع یارانه‌ها، افزایش حجم دولت، واگذاری‌های بی تناسب انتقاد کرد و این مسایل را باعث بازتوزیع چرخه فساد خواند.

وی تاکید کرد: رسالت امروز ما تصویرسازی از کارآفرینان به همان شکلی است که وجود داشته به طوری که همه باید یک صدا بگوییم؛ امروز زمان پیروزی یک جناح سیاسی با تخریب همه‌چیز نیست و نباید برای منفعت شخصی، مصلحت کشور را در نظر نداشت.

خوانساری شیوع ویروس کرونا را عذاب روزانه مردم و فعالان بخش خصوصی دانست و گفت: این در حالی است که بی برنامگی اقتصادی و بروکراسی گسترده نیز پیش روی ماست و می توان تمام ناراستی‌های یکصد سال اخیر را  در آیینه ۲۰ سال اخیر دید.

رییس اتاق تهران تاکید کرد: از این روشکل‌گیری اعتماد دوسویه بین دولت و بخش خصوصی می‌تواند به مسیر توسعه ایران کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود بازسازی بیمارستان بازرگانان، راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار، تاسیس مرکز نوآوری، ساخت فیلم‌های مستند و چاپ و ترجمه کتاب‌های فاخر اقتصادی را از جمله اقدامات انجام شده توسط اتاق تهران در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: باید الگوهای بومی را در اختیار نسل جوان قرار داد زیرا بخش خصوصی بالنده، مولد و سرافراز است که می‌تواند به رشد و توسعه کشور کمک کند.

کد خبر 41242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =