عراقچی: ‌ازبکستان از شرکای تجاری مهم ایران است

معاون وزیر امور خارجه با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری ایران و ازبکستان علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه‌ها را مشابه دانست و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، ششمین دور رایزنی‌های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان ارمزو دوشنبه به ریاست «سید عباس عراقچی» و «فُرقت صدیق‌اف» معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

در این دیدار، عراقچی و فُرقت صدیق‌اف پیرامون موارد گسترده‌ای از مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این نشست بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بزرگ و مهمی که برای گسترش روابط در حوزه‌های حمل و نقل، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، فرهنگی و حقوقی وجود دارد، تاکید کردند.

در این مذاکرات با اشاره تهدیدات تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، بر لزوم همکاری برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای تصریح شد.  

عراقچی در این دیدار، با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری دو کشور علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه‌ها را مشابه دانست و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.  

صدیق‌اف، معاون وزارت امور خارجه ازبکستان، در این دیدار آمادگی کشورش را برای توسعه همه‌جانبه روابط در تمامی حوزه‌ها اعلام کرد و خواستار تسریع در اجرای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور شد.  

در بخش دیگری از این مذاکرات، معاون وزارت امور خارجه ازبکستان در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام قرار گرفت.  

کد خبر 41437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =